Sta tesna partnerja tik pred ločitvijo? Kaj se dogaja pri Renaultu in Nissanu?

Govorice o nesoglasjih med Renaultom in Nissanom so spet glasnejše, Francozi proučujejo možnost, da bi prodali delež v japonskem partnerju in z izkupičkom financirali hitrejši prehod na električna vozila

Sta tesna partnerja tik pred ločitvijo? Kaj se dogaja pri Renaultu in Nissanu? (foto: Renault) Renault
22. 4. 2022

Renault bi lahko prodal del svojega 43-odstotnega deleža v Nissanu, kar bi jim navrglo kar nekaj milijard evrov, s tem pa bi poleg hitrejšega razvoja električnih avtomobilov tudi ublažili dolgoletne napetosti med partnerjema v zavezništvu. Po neuradnih informacijah naj bi bil Nissan morda  sam pripravljen  kupiti nekaj od 1,83 milijarde delnic, ki jih ima v lasti Renault, sicer pa bodo Francozi morda iskal tudi druge prevzemnike za del svojega deleža v Nissanu. Pri obeh proizvajalcih teh navedb zaenkrat ne komentirajo v javnosti.

Z zmanjševanjem deleža v vrednosti 7,1 milijarde evrov bi Renault hodil po tanki črti: poskušal ponovno uravnotežiti 23-letno zavezništvo, v katerem ima Nissan v lasti le 15 odstotkov Renaulta in nima glasovalnih pravic – kar je boleča točka Nissanovih vodilnih delavcev, katerih spomini segajo v preteklost.

Prodaja bi lahko pomagala pri financiranju večjih strukturnih sprememb, ki jih je februarja začel načrtovati izvršni direktor Renaulta Luca de Meo. Pri francoskem avtomobilskem proizvajalcu namreč razmišljajo o ločenem poslovanju z električnimi vozili. Pogajanja o preoblikovanju zavezništva Renault-Nissan, o katerih se ni javno razpravljalo, bi lahko trajala več mesecev, Nissan bi ostal partner pri hibridnih vozilih. Nissan bi bil za odkup svojih delnic boljšem položaju kot če bi se Renault odločil za prodajo. pred letom dni, saj imajo 15,6 milijarde dolarjev kapitala, dobiček iz poslovanja v poslovnem letu pa bo prvič po letu 2019 pozitiven. Napetost v zvezi z asimetrično lastniško strukturo je po aretaciji nekdanjega predsednika Carlosa Ghosna na Japonskem leta 2018, je skoraj uničila zavezništvo in oba proizvajalca avtomobilov sta takrat osredotočila na ločene načrte za preobrat, da bi preprečila škodo, ki jo je povzročila Ghosnova odstavitev in kasnejša pandemija.

Pogajanja za ponovno uravnoteženje francosko-japonskega zavezništva, ki vključuje tudi Mitsubishi Motors, so potekala leta 2019, vendar so bila potisnjena na stran zaradu nujnejših operativnih in upravljavskih vprašanj. Najbolj verjetna možnost je zmanjšanje Renaultovega deleža v Nissanu na 15 odstotkov, kar bi uravnotežilo strukturo, medtem ko je le malo verjetna prodaja celotnega deeleža, saj bi to povsem oslabilo francosko japonski avtomobilski zakon