MIt ali resnica? Statistika se bolj nagiba k slednji, a stvari vseeno niso črno - bele.
Po podatkih nemškega statističnega urada so vozniki, starejši od 65 let, v letu 2023 povzročili kar 68 odstotkov prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi. Delež krivde se povečuje s starostjo – vozniki, starejši od 75 let, so bili glavni povzročitelji treh četrtin nesreč. Za primerjavo, vozniki, mlajši od 65 let, so bili odgovorni za 55 odstotkov vseh nesreč v Nemčiji lani.
Kljub visokemu deležu krivde pa so starejši vozniki redkeje udeleženi v nesrečah glede na njihov delež v prebivalstvu. Leta 2023 je bilo v prometnih nesrečah s poškodbami udeleženih 79.101 oseb, starejših od 65 let, kar predstavlja 15,2 odstotka vseh udeležencev nesreč. Statistični urad to pripisuje dejstvu, da starejši vozniki manj pogosto sodelujejo v prometu, predvsem zato, ker so večinoma že upokojeni.
Kakšne nesreče starejših so najpogostejše?
Starejši vozniki nesorazmerno pogosto povzročajo nesreče zaradi neupoštevanja prednosti, napačnih manevrov pri zavijanju, obračanju ali vožnji vzvratno. Po drugi strani pa bistveno redkeje povzročijo nesreče zaradi prehitre vožnje ali vožnje pod vplivom alkohola v primerjavi z mlajšimi vozniki.
Statistika kaže, da starejši vozniki predstavljajo poseben izziv za prometno varnost. Čeprav manj sodelujejo v prometu, njihovo vedenje za volanom zahteva dodatno pozornost, zlasti pri manevrih in upoštevanju prometnih pravil. Izobraževanje in prilagoditev infrastrukture bi lahko pripomogla k zmanjšanju tveganj v prometu za to starostno skupino.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere