Sindikat zaposlenih v ameriški avtomobilski industriji UAW je po poročanju CNN v soboto dosegel dogovor o novi kolektivni pogodbi s podjetjem Stellantis, nekdanjim Fiatom Chryslerjem. Pred tem je v sredo sklenil podoben dogovor s podjetjem Ford. Tako kot pri Fordu morajo dogovor potrditi še člani sindikata.
Predhodni sporazum, dosežen po 44 dneh stavke, ki je bila prvič doslej hkrati usmerjena proti avtomobilskim proizvajalcem "velike trojke" v Detroitu (General Motors - GM, Ford in Stellantis), vključuje 25-odstotno povišanje osnovnih plač do leta 2028, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
Uskladitve ob rasti življenjskih stroškov bodo najvišjo plačo skupaj zvišale za 33 odstotkov na več kot 42 dolarjev na uro.
Tako kot Fordovi delavci se bodo tudi stavkajoči Stellantisovi delavci vrnili na delo, medtem ko bo sporazum v postopku ratifikacije, so sporočili iz UAW.
Zvišanje plač v začasnem sporazumu je nižje od 40-odstotnega povečanja, ki ga je zahteval predsednik UAW Shawn Fain, ko je sindikat 15. septembra začel stavko. Vendar pa je precej višje od devetodstotnega, ki so ga sprva ponujali delodajalci.
"Ponovno smo dosegli nekaj, za kar so nam še pred nekaj tedni govorili, da je nemogoče. Začeli smo obračati tok v vojni proti ameriškemu delavskemu razredu," je sporočil Fain.
"Pozdravljam, da sta UAW in Stellantis po trdih pogajanjih v dobri veri dosegla zgodovinski sporazum, ki bo delavcem zagotovil plačilo, ugodnosti, dostojanstvo in spoštovanje, ki si jih zaslužijo," je sporočil predsednik ZDA Joe Biden.
Fain je dejal, da bo Stellantis v času trajanja pogodbe ustvaril približno 5000 novih delovnih mest, kar je preobrat v primerjavi z zmanjševanjem števila delovnih mest, ki ga je avtomobilski proizvajalec izvajal pred pogajanji.
Pred dogovorom s Fordom se je doslej najdaljše stavke avtomobilskih delavcev v zadnjih 25 letih udeležilo več kot 45.000 od 146.000 članov sindikata UAW.
GM zdaj ostaja edini avtomobilski proizvajalec brez začasnega dogovora, vendar po mnenju analitikov ne bo vzdržal dolgo, saj bo imel sedaj še večje izgube, kajti delavci Forda in Stellantisa se v procesu ratifikacije dogovora vračajo na delo.
Že sedaj je poročal, da je v dveh tednih stavke septembra izgubil 200 milijonov dolarjev, v treh tednih oktobra pa še 600 milijonov dolarjev. Druga dva velika proizvajalca sta imela podobne izgube.
Preberite še: Šesterica pod skupno streho in z enotno strategijo
BONUS VIDEO: Mini Cooper je modni dodatek, ki je v resnici eden najbolj zabavnih avtomobilov na trgu
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj