Dieselgate: sodišče nakazalo, v katero smer se bo primer razvijal naprej

14. 6. 2022
Deli
Dieselgate: sodišče nakazalo, v katero smer se bo primer razvijal naprej (foto: Volkswagen)
Volkswagen

Na tisoče tujih kupcev Volkswagnovih dizelskih vozil, tudi slovenskih, ki so v okviru t. i. afere dieselgate svoje zahtevke proti proizvajalcu prenesli na spletno platformo Myright, lahko spet upa na odškodnino. Sodišče v Nemčiji je namreč odločilo, da Myright izpolnjuje zahteve, da s skupinskimi tožbami uveljavlja plačilo odškodnine.

Za razliko od sodišča v Braunschweigu je zvezno sodišče v nemškem Karlsruheju v ponedeljek v vzorčnem, sicer švicarskem primeru odločilo, da Myright izpolnjuje vse pogoje za končno izterjavo terjatev prek skupinske tožbe. Nemškemu podjetju Financialright, ki stoji za Myrightom, tako ni bilo treba dokazovati posebnega strokovnega znanja o švicarskem pravu. To pomeni, da se bo zdaj v sodnih postopkih lahko začelo preverjati vsebino posameznih zahtevkov, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Odločitev sodišča bi tako lahko vplivala tudi na slovenske kupce Volkswagnovih dizelskih vozil, v katere je proizvajalec namestil napravo za prirejanje delovanja motorja med merjenjem izpustov in so svoje terjatve do nemškega avtomobilskega koncerna odstopili Myrightu v okviru kampanje Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Preberite še: Dieselgate: je končno nastopil čas pravice tudi za evropske kupce?

"To je pomembna etapna zmaga, saj nam kljub zavlačevanju postopkov s strani Volkswagna omogoča, da nadaljujemo sodne postopke za uveljavitev ustrezne odškodnine za več kot 6000 slovenskih potrošnikov," je odločitev sodišča komentirala predsednica ZPS Breda Kutin.

Ob tem so na zvezi spomnili, da so k ponudbi "ustrezne rešitve" in zaključku sodnih postopkov Volkswagen že konec preteklega leta pozvali tudi Evropska komisija in nacionalni nadzorni organi za varstvo potrošnikov.

Po navedbah Volkswagna, ki jih povzemata tako dpa kot ZPS, na nemških sodiščih poteka več skupinskih tožb za skupno približno 36.000 strank. Med njimi sta tudi dve tožbi za več kot 2000 švicarskih in približno 6000 slovenskih strank. Slovenski potrošniki so v tem primeru združeni v kampanjo preVWara, ki jo je organizirala ZPS.