Hyundai je predstavil sedmico - koncept z imenom SEVEN nekako napoveduje novi Hyundaijev električni SUV, Ioniq 7. Predstavlja pa tudi novo Hyundaijevo idejo avtonomnega vozila kot življenjskega prostora.
Pri konceptu SEVEN ne gre le za napoved električnega vozila, ampak predstavitev vizije avtonomnega vozila z inovativno notranjo zasnovo. Ta je zamišljena kot zračen "lounge" prostor z vrtljivima sedežema, pravim kavčem namesto zadnje klopi in poljubnimi dodatki, kot je hladilnik ali pa na primer omarica za čevlje, ki se pospravijo v posebno konzolo (pravijo ji "Universal Island"). Panoramski OLED zaslon prikazuje vsebine ali pa le prispeva k vzdušju.
Svež premislek o zasnovi notranjosti družinskega avtomobila pravzaprav omogoča ali pa celo zahteva prihodnost, v kateri nas čaka popolna avtonomija. Ko bo ta omogočena, bomo avtomobile nedvomno uporabljali drugače. Ta obet pušča ogromno prostora za nove ideje. Imeli bomo več časa in tudi več prostora - volan in stopalke se med avtonomno vožnjo ali pa takrat, ko se avto ne premika, namreč pospravijo v armaturno ploščo.
K prostornosti ključno prispevata 3,2 metra dolga medosna razdalja in velika vrata brez stebrička B, ki se odpirajo vsaka na svojo stran in ustvarjajo široki odprtini. No ja, precej posebno je tudi zunanje oblikovanje z izčiščenim obrisom, zanimivimi proporci in povsem zastekljenim zadkom. Pri vsem tem je - podobno kot pri Ioniqu 5 - zopet očiten določen retro navdih.
Trajnostni materiali in učinkovito prezračevanje
Korak dlje so naredili z uporabo trajnostnih materialov - ekološko sprejemljiva je barva karoserije, v notranjosti so uporabili mineralni mavec, bambus in bio smolo, kar večina ostalih elementov notranjosti pa je narejena iz takšnih in drugačnih recikliranih ali obnovljivih materialov.
Zaradi njegovih antibakterijskih lastnosti so v tkaninah uporabili baker. Z mislijo na higieno in souporabo avtomobilov so zasnovali tudi prezračevalni sistem, ki zrak sesa skozi prečke na strehi in odvaja skozi zračnike za zadnjimi kolesi. Vozilo je po uporabi mogoče dezinficirati z ultravijoličnimi žarki.
Koliko konceptnih idej bodo prenesli v prihajajoči Ioniq 7?
Konceptni SUV je zasnovan na Hyundaijevi modularni platformi za električna vozila in mislim, da lahko na tej točki pomislim na prihajajoči Ioniq 7, potem pri Hyundaiju s svojim naslednjim električnim vozilom ciljajo na več kot 480 km dosega in polnjenje z močjo 350 kW - pomeni, da bi se od deset do 80 odstotkov kapacitete lahko napolnil v samo 20 minutah.
Ioniq 7 po dosedanjih informacijah prihaja leta 2024. Smiselno je sicer pričakovati nekoliko manj ambiciozno podobo, Ioniq 7 zagotovo tudi še ne bo mogel voziti povsem sam... A pri Hyundaiju so v zadnjem času polni presenečenj - morda pa bodo kakšno idejo koncepta SEVEN uresničili tudi v notranjosti naslednjega Ioniqa.
Novo v Sloveniji: Ioniq 5 za Hyundaijev električni preboj
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del