Antonio Filosa bo svoje mesto na čelu Stellantisa zasedel čez slaba dva tedna, že zdaj pa so znane podrobnosti njegove plače.
Antonio Filosa, novi izvršni direktor koncerna Stellantis, bi lahko po podatkih iz nedavnega poročila letos prejel do 10,2 milijona dolarjev (približno 9,4 milijona evrov) skupnega nadomestila. Filosa bo na mestu šefa nasledil Carlosa Tavaresa, ki je decembra lani odstopil po presenetljivem opozorilu o padcu dobička.
Tavares je v letu 2024 prejel 23,9 milijona dolarjev, v letu 2023 pa kar 40 milijonov dolarjev. Po odstopu mu bo pripadlo še približno 40 milijonov dolarjev odloženega nadomestila.
Čeprav se Filosa z najvišjim možnim letnim zaslužkom uvršča med bolje plačane evropske avtomobilske menedžerje, bo njegova plača precej manjša od vodilnih v ameriški avtomobilski industriji. Za primerjavo je Mary Barra, izvršna direktorica General Motorsa, lani prejela 29,5 milijona dolarjev, Jim Farley, šef Forda, pa 24,9 milijona dolarjev.
Med evropskimi vodilnimi je Oliver Blume (Volkswagen) prejel 10,35 milijona evrov (približno 11,8 milijona dolarjev), Luca de Meo (Renault) pa približno 5,5 milijona evrov.
Izven Evrope je predsednik Toyote, Akio Toyoda, zaslužil približno 10 milijonov dolarjev, Euisun Chung (Hyundai) pa 8,8 milijona dolarjev.
Filosa uradno prevzema vodenje še ta mesec
Antonio Filosa bo uradno nastopil svojo funkcijo 23. junija, imenovanje in višina nadomestila pa bosta potrjena na izredni skupščini delničarjev 18. julija. Mandat bo, tako kot njegov predhodnik, opravljal pet let.
Podrobnosti predlaganega plačnega paketa
Po dokumentaciji koncerna Stellantis naj bi Filosa prejemal:
- 1,8 milijona dolarjev osnovne plače letno;
- kratkoročne stimulacije v višini do 400 odstotkov osnovne plače na leto;
- dolgoročne stimulacije v obliki delnic, pri čemer bo cilj za leti 2025–2026 znašal 500 odstotkov osnovne plače, v letu 2027 pa 600 odstotkov, z maksimalnim ciljem do 780 odstotkov;
- 1,2 milijona dolarjev gotovinskega izplačila za prehodno obdobje do vstopa v dolgoročni sistem stimulacij, ki se začne leta 2028;
- 975.000 dolarjev letno za davčno izravnavo v okviru obstoječe pogodbe s Stellantisom do konca leta 2026.
Čeprav so te številke za večino visokih vodstvenih položajev impresivne, so v senci odmevnih podatkov iz Tesle. Elon Musk si prizadeva za ponovno odobritev izjemno visokega izplačila v višini 56 milijard dolarjev, ki je bilo sprejeto leta 2018, a ga je sodišče v ZDA letos razveljavilo. Tesla je po navedbah Reutersa že vzpostavila posebno komisijo, ki bo ponovno preučila Muskovo plačilo.
Evropski avtomobilski trg v preobrazbi
Antonio Filosa bo Stellantis prevzel v obdobju, ko se evropska avtomobilska industrija spopada s številnimi izzivi — od upada prodaje električnih vozil do naraščajoče konkurence iz Kitajske in negotovosti, povezanih z novimi carinami. Podjetje si bo prizadevalo ohraniti konkurenčnost, hkrati pa uravnotežiti stroške in vlaganja v prihodnje platforme in pogonske sklope.