Nove ameriške carine bi lahko Stellantis prisilile v nepričakovane odločitve.
Po lanskem upadu prodaje in prihodkov in posledičnem odstopu izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa bi moralo biti leto 2025 leto obnove koncerna, a je uvedba 25-odstotnih ameriških carin situacijo obrnila na glavo in v Stellantisu se bojijo poslabšanja, ki bi lahko imelo posebej hude posledice za dve znamki.
Alfa Romeo in Maserati se soočata z nekoliko več težavami kot ostale znamke. Stellantis je zato najel podjetje za svetovanje pri upravljanju McKinsey, da preuči situacijo, zlasti v kontekstu novih carin.
Tiskovni predstavnik podjetja je za Automotive News Europe potrdil, da so svetovalno podjetje zaprosili za mnenje o obeh znamkah, ni pa navedel drugih podrobnosti.
Vključitev svetovalnega podjetja jasno kaže na Stellantisove težave, zlasti na ameriškem trgu. V ZDA je Alfa Romeo v vsem letu 2024 prodala samo 8865 avtomobilov, kar je 19-odstotni padec v primerjavi z letom 2023. Z Maseratijem je še veliko slabše. Po vsem svetu so prodali le 11.300 avtomobilov, od tega v ZDA 4819. Z uvedbo novih carin bo prodaja predvidoma še bolj padla, saj so vsi modeli Maserati in Alfa Romeo proizvedeni izven ZDA. Razumljivo je, da se Stellantis sprašuje o prihodnosti znamk.
Trenutno so na mizi vse možnosti, od partnerstva z drugimi podjetji do prodaje blagovnih znamk. Kot poroča Automotive News Europe, naj bi koncern razmišljal tudi o morebitnem sodelovanju z azijskimi proizvajalci avtomobilov.