Nekdanji pokimal novemu. To si o Antoniu Filosi misli Carlos Tavares

2. 6. 2025 | Gregor Žvab

Pol leta po odstopu z mesta izvršnega direktorja Stellantisa pravi, da ni bil odpuščen.

Nekdanji prvi mož koncerna Stellantis, Carlos Tavares, se je po odhodu iz enega največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu preselil na podeželje severno od Lizbone, kjer zdaj živi mirno življenje – ukvarja se z vinogradništvom, razmišlja o investicijah v letalsko industrijo, umetno inteligenco in celo modo. Ob tem pa ne skriva kritičnega pogleda na stanje v avtomobilski industriji.

Nekdanji pokimal novemu. To si o Antoniu Filosi misli Carlos Tavares
Profimedia

Kritike na račun ameriških trgovinskih politik

Tavares je v svojem prvem intervjuju po odhodu iz Stellantisa spregovoril o zahtevnem položaju, s katerim se trenutno sooča avtomobilska industrija. Ameriške carine in negotovost v dobavnih verigah povzročajo kaos, ki je po njegovem mnenju posebno breme za tiste, ki v industrijo vstopajo zdaj.

»Carine razmere le še poslabšujejo, vendar ne bodo večne,« pravi Tavares, ki kljub temu ocenjuje, da se bodo evropski proizvajalci težko kosali z cenovno agresivnostjo kitajskih znamk električnih vozil. Po njegovem mnenju bi morali Evropejci raje staviti na višji razred in kakovost.

Slovenska pevka s fotografijo iz leta 1990 presenetila sledilce

Novi direktor Stellantisa: Antonio Filosa

Na mesto izvršnega direktorja koncerna Stellantis je bil 28. maja imenovan Antonio Filosa, dolgoletni menedžer z izkušnjami zlasti na ameriškem trgu. Tavares je to odločitev označil za »logično in verodostojno izbiro« in izrazil upanje, da bo Filosa prejel primerno podporo upravnega odbora.

»Videli bomo, kako se bo razvijalo, vendar se mi zdi izbira smiselna,« je še dejal Tavares.

Nekdanji pokimal novemu. To si o Antoniu Filosi misli Carlos Tavares
Profimedia

Odhod po nestrinjanju z vodstvom in zastopniki

Tavares se je decembra 2024 poslovil z vrha Stellantisa, kjer je vodil združitev skupin PSA in Fiat Chrysler v enoten koncern z 14 znamkami. K odhodu je botrovalo nestrinjanje z upravo glede strogega varčevalnega načrta, ki je zajemal celo zamenjavo kovinskih delov z bolj poceni plastičnimi v robustnih modelih.

Ameriški trgovci in sindikati so mu očitali odtujenost, zaradi česar so se prodajne številke znamk, kot sta Ram in Chrysler, začele slabšati. Sindikat UAW je celo vodil kampanjo za njegovo razrešitev.

"Nihče me ni odpustil"

Tavares vztraja, da ni bil odpuščen. »Odločitev je bila rezultat zrelega pogovora z Johnom Elkannom,« pojasnjuje in dodaja, da nima zamer niti do tistih, ki so mu kot direktorju povzročali težave. »Ko prideš do razpotja, se pač razideš. In to je povsem v redu.«

Novi izzivi in povratek k sebi

Danes se 66-letni Tavares ukvarja z vinogradništvom v dolini Douro, občasno dirka z avtomobili, razmišlja o vlaganjih v manjšo letalsko družbo in raziskuje priložnosti v zdravstvu, umetni inteligenci in modni industriji. Za vse to ima zdaj več časa – namesto dvanajstih stvari na dan jih opravi pet, a, kot pravi, »jih opravi globlje in z večjim užitkom«.

Za svoj prispevek v industriji je prejel zajetno odpravnino. Po poročanju medijev naj bi mu Stellantis izplačal okoli 40 milijonov evrov.

Nove cene goriva bodo nekatere voznike razveselile