Carlos Tavares, izvršni direktor koncerna Stellantis, zadnje tedne in mesece izdatno polni medije z izjavami in ... težavami. Še posebej so na udaru Stellantisove ameriške znamke.
Predsednik Stellantisa, John Elkann, je začel iskanje naslednika izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa, katerega pogodba se izteče v začetku leta 2026. Stellantis je sporočil, da je iskanje Tavaresovega naslednika običajen postopek ob predvidenem izteku pogodbe januarja 2026, pri čemer ostaja odprta možnost, da Tavares ostane na položaju tudi po tem datumu.
Preberite še:
Pritisk na Tavaresa se povečuje zaradi slabih rezultatov Stellantisa na nekaterih trgih, vključno z ZDA, kjer je podjetje ustvarilo največji delež svojega dobička.
Po besedah virov, ki so seznanjeni z notranjimi zadevami podjetja, Elkann ne načrtuje takojšnjih sprememb v vodstvu, Tavares pa bo vključen v postopek iskanja naslednika.
Kljub temu je Elkann vse bolj nezadovoljen s situacijo v Severni Ameriki, kjer prodaja upada, več vodilnih kadrov pa je zapustilo podjetje, so dodali isti viri, ki so želeli ostati anonimni.
66 letni Tavares vodi Stellantis od njegove ustanovitve v začetku leta 2021 in je podjetje popeljal med najbolj dobičkonosne skupine v avtomobilski industriji. V zadnjem času pa se sooča s pritiski severnoameriškega trga, kjer so padci v prodaji in dobičku letos povzročili več kot tretjinski padec vrednosti delnic.
Tavares vodi strogo politiko zmanjševanja stroškov, medtem ko se Stellantis sooča s težavami v ZDA, šibkejšim povpraševanjem po električnih vozilih v Evropi in vedno močnejšo konkurenco kitajskih proizvajalcev.
V ZDA znamki Jeep in Chrysler soočata z visokimi zalogami, težavami s kakovostjo in upadajočim tržnim deležem.
Na začetku meseca so voditelji ameriške prodajne mreže Stellantisa kritizirali Tavaresa zaradi "hitrega poslabšanja" ugleda avtomobilskih znamk, kot so Ram in Dodge, ter ga pozvali, naj nameni več sredstev za čiščenje starih zalog z njihovih prodajnih mest. Podjetju prav tako grozijo novi stavkovni valovi v ZDA in Italiji v prihodnjih tednih.
Reševanje težav v ZDA bo "najvišja prioriteta" Stellantisa do konca letošnjega leta, je 23. septembra izjavila finančna direktorica Natalie Knight in dodala, da podjetje intenzivno išče rešitve, ki bodo zadovoljile vse deležnike, vključno s trgovci.
Stellantis je nedavno obljubil več kot 406 milijonov evrov investicij v tri lokacije v Michiganu.
Prodaja znamk
Tavares zahteva dodatna zmanjšanja proračuna za ohranjanje dobičkonosnosti, kar sproža skrbi, da bi njegova agresivna politika učinkovitosti lahko ogrozila dolgoročne projekte in prihodkovne tokove, so povedali viri.
Zaradi padca prodaje v ZDA je Tavares znižal število delovnih mest in zmogljivosti v ameriških tovarnah, kar je povzročilo skoraj 50-odstotni padec dobička v prvi polovici leta. Prav tako razmišlja o možnosti prodaje ene ali več od 14 blagovnih znamk skupine za ohranitev dobička. Upravni odbor Stellantisa naj bi se sestal v ZDA 9. in 10. oktobra, kjer bodo ocenili načrte za preobrat poslovanja v regiji, so še povedali viri.
Tavares je prejel pohvale za svoje učinkovito vodenje po združitvi Fiata Chryslerja in francoske skupine PSA leta 2021, saj je s tem podjetje postalo vitkejše in donosnejše.
V obdobju po pandemiji je Stellantis izkoristil visoko povpraševanje in visoke cene vozil, kar je povzročilo rast delnic. V juliju pa je avtomobilski proizvajalec poročal o 48-odstotnem padcu čistega dobička v prvi polovici leta.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec