V zadnjem času se v Španiji gradi veliko tovarn, povezanih s proizvodnjo električnih avtomobilov. In tudi v prihajajočo so vpleteni Kitajci.
Mednarodni avtomobilski velikan Stellantis in kitajsko podjetje CATL sta včeraj napovedala gradnjo tovarne baterij za električna vozila v Španiji. Vrednost skupnega projekta je 4,3 milijarde dolarjev (4,1 milijarde evrov), proizvodnja pa naj bi stekla do konca leta 2026, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
Kot so pojasnili v družbah, bo zmogljivost tovarne v mestu Zaragoza na severovzhodu Španije odvisna od "razvoja trga električnih vozil v Evropi ter prihodnje podpore španske vlade in Evropske komisije".
Slednja si že nekaj časa prizadeva za vzpostavitev obsežnejše proizvodnje baterij za električna vozila, da bi EU zmanjšala svojo odvisnost od tujih tekmecev. Med njimi so sicer predvsem kitajski.
Tovrstne projekte podpira tudi vlada v Španiji, ki je za Nemčijo druga največja proizvajalka avtomobilov v Evropi. Španski premier Pedro Sanchez se je v objavi na omrežju X družbama zahvalil za izbiro Španije kot naložbene destinacije.
Sanchez je bil tudi med tistimi, ki niso podprli uvedbe dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, v EU. Evropska komisija je dodatne carine potrdila konec oktobra, vendar že takrat poudarila, da se pogovori s Pekingom o alternativnih rešitvah nadaljujejo.