Koncern bo primoran zapirati tovarne - krivec pa kar evropska unija

2. 7. 2025 | Gregor Žvab
Koncern bo primoran zapirati tovarne - krivec pa kar evropska unija (foto: Profimedia)
Profimedia

Pri Stellantisu pravijo, da so trenutni cilji EU tako radikalni, da jim kaj dosti maneverskega prostora ne puščajo.

Evropski avtomobilski velikan Stellantis se sooča s pritiskom evropske regulative glede zmanjšanja izpustov CO₂, zaradi česar bi lahko bil prisiljen v zapiranje nekaterih svojih tovarn. Kot je poudaril vodja evropskega dela koncerna, Jean-Philippe Imparato, trenutni cilji EU predstavljajo resno grožnjo za obstoj določenih proizvodnih obratov.

Kazni v višini do 2,5 milijarde evrov

Evropska unija je v okviru svojega boja proti podnebnim spremembam določila stroge cilje za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. Avtomobilski proizvajalci morajo do leta 2025 znatno povečati delež električnih vozil v svoji ponudbi, sicer tvegajo visoke denarne kazni. V primeru Stellantisa bi kazni lahko dosegle kar 2,5 milijarde evrov v obdobju dveh do treh let.

Kljub temu da si je avtomobilska industrija izborila odlog začetka kaznovanja na obdobje 2025–2027 (namesto le na leto 2025), Imparato opozarja, da so cilji še vedno zelo težko dosegljivi.

Dve možnosti: pospešena elektrifikacija ali ukinitev motorjev z notranjim izgorevanjem

Na konferenci, ki je 1. julija potekala v spodnjem domu italijanskega parlamenta v Rimu, je Imparato poudaril: »Če se zakonodajni okvir ne bo bistveno spremenil do konca letošnjega leta, bomo morali sprejeti zelo težke odločitve

Ribiča na jezeru pričakal nepozaben prizor: Neverjetno, kaj sem doživel

Pojasnil je, da Stellantis nima veliko izbire. Ali drastično poveča prodajo električnih vozil, kar je po njegovem mnenju nerealno, ali pa zniža proizvodnjo avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem, da bi izboljšal emisijsko povprečje svoje flote.

»Imam dve rešitvi: ali močno pospešim elektrifikacijo … ali pa zaprem proizvodnjo vozil z notranjim zgorevanjem. In s tem tudi tovarne,« je bil neposreden. Ob tem je omenil tovarno Sevel v Atessi, ki velja za največji evropski obrat za proizvodnjo lahkih gospodarskih vozil.

EU regulativa lahko vpliva tudi na širšo avtomobilsko industrijo

Čeprav Stellantis ni edini proizvajalec, ki se sooča s tovrstnimi izzivi, so njegovi opozorilni toni resno opozorilo tudi za druge avtomobilske skupine. Regulacija namreč vpliva na celoten nabor modelov, od kompaktnih vozil do gospodarskih vozil, in postavlja industrijo pred zahtevno nalogo uravnoteženja med elektrifikacijo in profitabilnostjo.

Škoda bo predstavila Octavio, kakršne še ni bilo - vse bo jasno septembra v Mūnchnu