Fiat se za svetlejšo prihodnost vrača v preteklost. Bo ta radikalna poteza pomagala doseči cilje?

30. 5. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Fiat se za svetlejšo prihodnost vrača v preteklost. Bo ta radikalna poteza pomagala doseči cilje? (foto: Fiat)
Fiat

Fiat 500e bo kot kaže izgubil e in pridobil precej več ...

Stellantis bo v svoji tovarni Mirafiori v Torinu od prvega četrtletja 2026 proizvajal blago hibridno različico svojega majhnega električnega avtomobila Fiat 500e. Razlog: upad prodaje električnih avtomobilov.

Napoved je prišla po srečanju generalnega direktorja Stellantisa Carlosa Tavaresa s predstavniki sindikatov v Torinu, ki so že dolgo pozivali podjetje, naj poveča proizvodnjo v Fiatovem zgodovinskem domu z novim, cenejšim modelom z visokim obsegom proizvodnje.

Profimedia

Cilj je povečanje proizvodnje

Tovarna trenutno proizvaja model 500e, vendar globalni upad prodaje popolnoma električnih vozil sili Stellantis k znatnemu zmanjšanju proizvodnje, kar povzroča daljša obdobja začasnih odpustov delavcev.

"Carlos Tavares je poudaril pomembnost ponujanja dostopnih in visokokakovostnih avtomobilov za italijanske kupce," je Stellantis dejal v izjavi.

Profimedia

Automotive News Europe, ki je prvi poročal o proizvodnji hibridnega modela 500e, je navedel, da Stellantis cilja na skupno letno proizvodnjo 200.000 vozil Fiat 500, vključno s 125.000 hibridi, v primerjavi z manj kot 80.000 električnimi modeli lani. Avtomobilski proizvajalec je dodal, da je razvoj dostopnih avtomobilov prav tako odvisen od zunanjih dejavnikov, vključno z nižjimi stroški energije, razvojem omrežja za polnjenje električnih vozil in dolgoročnimi subvencijami za nakup avtomobilov.

Krpanje razrahljanih odnosov?

Ta poteza bi lahko pomagala avtomobilskemu koncernu izboljšati odnose z italijansko vlado, ki je pogosto kritizirala skupino zaradi zmanjševanja proizvodnje v državi in proizvodnje nekaterih Fiatovih in Alfa Romeovih modelov v tujini.

Profimedia

Stellantis - edini večji avtomobilski proizvajalec v Italiji - in vlada v Rimu se pogovarjata o načrtu za obnovo proizvodnje skupine v državi na 1 milijon vozil do konca tega desetletja, v primerjavi s približno 750.000 lani.

"Skupna ambicija z italijansko vlado, da dosežemo proizvodnjo milijon vozil v Italiji do leta 2030, bo potrebovala podporno poslovno okolje, ki ga trenutno vplivajo negotovosti glede elektrifikacije in močna konkurenca novih udeležencev na trgu," so še dodali pri Stellantisu.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Največja ovira je davčni sistem" | Blaž Brodnjak