Iskanja je konec - Stellantis ima novega izvršnega direktorja. To je človek, ki bo iskal izgubljene milijarde

28. 5. 2025 | Gregor Žvab
Iskanja je konec - Stellantis ima novega izvršnega direktorja. To je človek, ki bo iskal izgubljene milijarde (foto: Profimedia)
Profimedia

Po približno pol leta je jasno, kdo bo v prihodnosti vodil enega največjih avtomobilskih koncernov na svetu.

Skupina Stellantis, ki pod eno streho združuje številne avtomobilske znamke, je po polletnem iskanju dobila novega izvršnega direktorja. Antonio Filosa, dolgoletni sodelavec koncerna Fiat Chrysler, bo s 23. junijem zamenjal Carlosa Tavaresa, ki je z vrha podjetja odstopil decembra.

Iskanja je konec - Stellantis ima novega izvršnega direktorja. To je človek, ki bo iskal izgubljene milijarde
Profimedia

Vodstvene izkušnje in poznavanje ameriškega trga

Filosa, po rodu Italijan, trenutno zaseda položaj operativnega direktorja (COO) za Ameriško regijo ter opravlja tudi vlogo globalnega direktorja za kakovost. V avtomobilski industriji ima več kot 25 let izkušenj, v največji meri jih je pridobil v Braziliji, kjer je vodil Fiatove operacije. Med drugim je bil tudi glavni izvršni direktor znamke Jeep in COO za Severno Ameriko, kar ga je po odhodu Tavaresa pripeljalo do ključnih vodstvenih vlog v koncernu.

John Elkann, predsednik nadzornega sveta Stellantisa, je poudaril, da je Filosa s svojim delom v Severni in Južni Ameriki v času velikih izzivov dokazal, da poseduje vse ključne kvalitete za vodenje podjetja.

Srhljivo odkritje v majevski jami

Filosa prevzema vajeti v zahtevnem obdobju

Stellantis se trenutno sooča z večjimi izzivi – upadom prodaje, pritiskom trgovcev, napetimi odnosi z dobavitelji in carinami Donalda Trumpa, ki bi lahko močno prizadele prodajo v ZDA. Nove ameriške carine v višini 25 odstotkov za uvožena vozila bodo po ocenah investicijske banke Jefferies Stellantisu letos lahko znižale dobiček za kar 75 odstotkov.

Zaradi visokega deleža izvoza vozil iz Evrope, Mehike in Kanade v ZDA – tudi prestižnih znamk kot so Maserati, Alfa Romeo in Jeep – je skupina še posebej ranljiva.

Iskanja je konec - Stellantis ima novega izvršnega direktorja. To je človek, ki bo iskal izgubljene milijarde
Profimedia

Negativni rezultati in potreba po prestrukturiranju

Po podatkih podjetja so se dobave v prvem četrtletju znižale za 10 odstotkov, prihodki pa za 14 odstotkov, kar pomeni približno 40,1 milijarde evrov prihodkov. Industrijski denarni tok je lani znašal -6 milijard evrov, v primerjavi s pozitivnimi 12,9 milijardami evrov leto prej.

Filosa bo moral letos predvsem zmanjševati stroške, revidirati proizvodne obrate – Stellantis jih ima trenutno več kot 50 po svetu – in preučiti usodo 15 avtomobilskih znamk, vključno s partnerstvom s kitajskim proizvajalcem električnih vozil Leapmotor.

Obnova odnosov znotraj industrije

Po podatkih svetovalnega podjetja Plante Moran se je Stellantis v zadnjih letih uvrščal na dno lestvice zadovoljstva dobaviteljev, zato bo eden ključnih izzivov tudi obnova zaupanja v dobavni verigi.

Filosa se je že pred uradnim imenovanjem lotil kadrovskih potez – v decembru je ponovno zaposlil upokojenega Tima Kuniskisa, ki je znova prevzel vodenje znamke Ram, in Jeffa Kommorja, ki se je vrnil na mesto vodje prodaje za ZDA.

Izboljšani odnosi s sindikati

Napetosti s sindikatom UAW naj bi se po Tavaresovem odhodu začele umirjati. Podpredsednik sindikata Kevin Gotinsky je za Automotive News izjavil, da je sodelovanje z novim vodstvom pod Filoso "znatno boljše", kar kaže na spremembo pristopa znotraj podjetja.

Filosa bo 23. junija predstavil tudi novo vodstveno ekipo, ki bo skušala Stellantis vrniti na pot stabilne rasti in konkurenčnosti v globalni avtomobilski industriji.

Ko zaradi službe postaneš le še potnik v lastnem avtomobilu - in to do konca življenja