Prvi avtomobilski veljaki že obiskujejo Donalda Trumpa. Za pogovoriti se imajo veliko

22. 1. 2025 | Gregor Žvab
Deli
Prvi avtomobilski veljaki že obiskujejo Donalda Trumpa. Za pogovoriti se imajo veliko (foto: Profimedia)
Profimedia

Trumpove "grožnje" s takimi in drugačnimi gospodarskimi ukrepi so spodbudile vodilne v avtomobilski industriji, da so se zelo hitro začeli najavljati na pogovore. 

John Elkann, predsednik uprave Stellantisa, je preživel štiri dni v Washingtonu, kjer se je srečal z novim ameriškim predsednikom Donaldom Trumpom in več visokimi predstavniki njegove administracije. Ti pogovori kažejo na prizadevanja vodilnih gospodarstvenikov, kot je Elkann, za vzpostavitev dobrih odnosov z novo administracijo, ki grozi s pomembnimi spremembami gospodarske in trgovinske politike.

Elkann se je med svojim obiskom dvakrat sestal s Trumpom, poročajo viri blizu dogajanja. Čeprav Trump ob nastopu funkcije še ni uvedel napovedanih carin, bi lahko 25-odstotni uvozni davek na izdelke iz Kanade in Mehike lahko začel veljati 1. februarja. Stellantis, ki nekatere svoje modele za ameriški trg proizvaja prav v teh dveh državah, bi bil s takšnimi carinami neposredno prizadet.

Trumpov udarec električnim vozilom

V svojem inavguracijskem govoru je Trump napovedal ukinitev izvršnega ukaza iz leta 2021, ki ga je podpisal njegov predhodnik Joe Biden. Ta je določal, da mora do leta 2030 polovica vseh novih vozil, prodanih v ZDA, temeljiti na električnem pogonu.

Nov pomemben dosežek slovenskih raziskovalcev v boju proti raku

Elkann je bil med povabljenimi na inavguracijo novega predsednika, vendar se je po pogovorih z administracijo odločil, da se vrne v Italijo. Tam je pozdravil sedemkratnega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona, ki se je pridružil Ferrarijevi ekipi Formule 1. Poleg vodenja Stellantisa Elkann predseduje tudi Ferrariju in vodi Exor, investicijsko družbo družine Agnelli.

Pripravljeni na spremembe

Stellantis, ki je del tako imenovane "velike trojke" ameriške avtomobilske industrije, preko znamke Chrysler upravlja več tovarn v ZDA. Podjetje je izrazilo optimizem glede morebitnih gospodarskih sprememb pod novo administracijo.

"Trumpova usmeritev v politike, ki podpirajo močno in konkurenčno proizvodno bazo v ZDA, je izjemno pozitivna," so zapisali v Stellantisovi izjavi. "Veselimo se sodelovanja pri krepitvi avtomobilske industrije in nacionalnega gospodarstva", pa so še dodali.

Stellantisova proizvodnja v Kanadi in Mehiki

Stellantis v Mehiki upravlja dve montažni tovarni: v Saltillu izdelujejo modele Ram in dostavna vozila, v Toluci pa Jeep Compass. Podjetje ima dve tovarni tudi v Kanadi – v Windsorju proizvajajo avtomobile znamke Chrysler, v Bramptonu pa naj bi, po načrtovani prenovi, leta 2025 začeli izdelovati nov model znamke Jeep.

Po ocenah analitikov Stellantis približno 40 odstotkov vozil, prodanih v ZDA, uvozi iz Kanade in Mehike. Čeprav bi Trumpove carine za podjetje pomenile velik izziv, v Stellantisu poudarjajo, da so dobro pripravljeni na prilagoditev novim tržnim razmeram.

Trump je tu. To pa za marsikaterega proizvajalca predstavlja veliko težavo