Medtem ko koncern po Evropi zmanjšuje proizvodnjo, jo bodo v tej državi kar podvojili

18. 7. 2025 | Gregor Žvab

Čeprav Stellantis tega ne komunicira na glas, pa je zagotovo eden izmed razlogov tudi ta, da ima Maroko eno najcenejših delovnih sil na svetu.

Skupina Stellantis bo v prihodnjih mesecih več kot podvojila proizvodno zmogljivost svoje tovarne v Kenitri v Maroku, kjer bo letno lahko proizvedla do 535.000 vozil, je ob odprtju razširjene tovarne napovedal glavni operativni direktor skupine za regijo Bližnjega vzhoda in Afrike, Samir Cherfan.

Povečanje zmogljivosti bo pomembno tudi za okrepitev proizvodnje električnih vozil, kamor sodijo modeli, kot so Citroën Ami, Opel Rocks-e in Fiat Topolino. Ti priljubljeni mestni štirisedežniki bodo po novem nastajali v številu 70.000 primerkov letno, kar je občutno več od dosedanjih 20.000.

Investicija v višini 1,2 milijarde evrov bo Maroku prinesla tudi dodatne koristi na področju lokalne industrije. Po besedah predsednika vlade Aziza Akhannoucha naj bi lokalna vsebina v vozilih do leta 2030 dosegla 75 odstotkov, kar je precej več od trenutnih 69 odstotkov.

Promocija komunistične ideologije bo na Češkem odslej kazniva
Medtem ko koncern po Evropi zmanjšuje proizvodnjo, jo bodo v tej državi kar podvojili
Stellantis

Stellantis bo v razširjeni tovarni poleg električnih modelov proizvajal tudi hibridne motorje in trikolesna vozila, s čimer se še dodatno krepi njegova prisotnost v segmentu alternativnih pogonov.

Tovarna v Kenitri, ki je svoja vrata odprla leta 2019, je že leto kasneje dosegla kapaciteto 200.000 vozil letno, največ med njimi pa je bilo modelov Peugeot 208 za izvoz. Ob Stellantisu ima Maroko tudi dve tovarni znamke Renault, kar potrjuje vlogo države kot pomembnega igralca v globalni avtomobilski industriji.

Po besedah marošega ministra za industrijo Ryada Mezzourja bo prav ta razširitev pomagala državi preseči 1 milijon vozil letne proizvodnje. Maroška avtomobilska industrija je sicer v letu 2024 izvozila za 157 milijard dirhamov (približno 17 milijard dolarjev), kar pomeni 6,3-odstotno rast v primerjavi z letom prej.

Maroko si že več let prizadeva za prehod v električno mobilnost, pri čemer privablja tudi naložbe kitajskih proizvajalcev baterij za električna vozila. S tem se država utrjuje kot eden ključnih proizvodnih centrov za avtomobilsko industrijo prihodnosti.

Ford obrača ploščo - v Evropi bodo na voljo novi in dostopnejši modeli, z zelo raznolikimi pogoni