Svoje pa paniki dodajajo tudi Trumpove carine, ki bi nekatere znamke koncerna lahko močno prizadele.
Proizvodnja evropskega avtomobilskega velikana Stellantis se je v Italiji znašla na najnižji ravni po letu 1956, je objavil sindikat FIM CISL. V prvih treh mesecih letos so sestavili 109.900 avtomobilov in gospodarskih vozil, kar je 35,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, pri čemer je že lansko leto v podjetju veljalo za zelo slabo.
Proizvodnja avtomobilov tega podjetja je pri zahodnih sosedih v medletni primerjavi nazadovala za 42,5 odstotka na 60.533 enot, gospodarskih vozil pa za 24,2 odstotka na 49.367 enot, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.
V rdečih številkah so vse Stellantisove tovarne avtomobilov in gospodarskih vozil v Italiji, carine, ki jih je uvedel ameriški predsednik Donald Trump, pa bodo položaj še poslabšale, je danes v Torinu opozoril generalni sekretar FIM CISL Ferdinando Uliano.
Stellantis je sicer nastal šele v začetku leta 2021 z združitvijo francoskega podjetja Groupe PSA in italijansko-ameriškega koncerna Fiat Chrysler Automobiles, a pod svojo streho združuje znamke, ki se jih v Italiji in Evropi proizvaja že desetletja, med njimi Fiat, pa tudi Citroen, Peugeot in Jeep.
Ameriški predsednik je pretekli teden uveljavil 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov v ZDA, za maj pa so napovedane prav tolikšne carine na avtomobilske dele.
V soboto so začele za ves svet veljati tudi t. i. ameriške vzajemne carine v višini 10 odstotkov, od srede pa bodo za 60 držav in EU v veljavi še višje carine. To bo dodatno prizadelo tudi avtomobilsko industrijo.
EU je sicer v ponedeljek ZDA ponudila brezcarinsko trgovanje na področju industrijskega blaga, tudi avtomobilov, kar pa je Trump zavrnil, saj da ne zadostuje za odpravo njihovega trgovinskega primanjkljaja.
Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) Evropsko komisijo poziva, naj poišče konstruktivno rešitev s pogajanji in se izogne protiukrepom, ki bi lahko škodili evropski konkurenčnosti.