Prva moža dveh pomembnih avtomobilskih koncernov sta zavzela skupno stališče do evropskega pristopa k elektrifikaciji. Kritična sta do vsiljevanja električnih avtomobilov, ki predstavlja grožnjo celotni evropski avtomobilski industriji.
V skupnem intervjuju za Le Figaro sta predsednik Stellantisa John Elkann in izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo ostro kritizirala evropski pristop k elektrifikaciji avtomobilskega sektorja. Poudarjata, da vsiljevanje električnih avtomobilov z zakonom ne bo delovalo – nasprotno, to bi lahko ogrozilo celotno evropsko avtomobilsko industrijo.
"Če Evropa ne spremeni smeri, tvega, da postane le še trg za avtomobile, ki jih proizvajajo drugje," opozarja Elkann. "Kitajska bo leta 2025 proizvedla več vozil kot Evropa in ZDA skupaj. Če se bomo še naprej obnašali tako kot doslej, bo čez pet let prepozno."
Luca de Meo pa opozarja, da evropske regulative vozila silijo v višje cene in večjo kompleksnost, kar jih dela nedosegljiva za povprečnega kupca. "Problem ni tehnologija, temveč razkorak med zahtevami regulatorjev in realnostjo trga," pravi. Po njegovem mnenju direktiva 2035 vodi v razdvojenost trga, saj ljudje ne kupujejo tistega, kar jim politika želi vsiliti.
Oba poudarjata, da podpirata podnebne cilje EU, a opozarjata na nevarnost ideološkega pristopa, ki ne upošteva raznolikosti in dostopnosti. Elkann opozarja, da ima Evropa še vedno 250 milijonov avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, povprečna starost vozil pa znaša 12 let – v nekaterih državah celo 17 let. "Osredotočanje zgolj na nova brezemisijska vozila je kratkovidno," pravi.
De Meo poudarja tudi notranji razkol v industriji: proizvajalci volumenskih modelov, kot sta Renault in Stellantis, želijo dostopna vozila za domači trg, medtem ko premijske znamke krojijo pravila igre, a s tem izrinjajo milijone Evropejcev s trga novih vozil.
Evropa zaostaja tudi v industrijski politiki, opozarjata sogovornika. Medtem ko ZDA, Kitajska in druge države aktivno varujejo svojo avtomobilsko industrijo, je Evropa osamljena. "Potrebujemo manj birokracije, več odločnosti in svobodo za inovacije," pravi Elkann. Oba predlagata, da predstavniki regulatorjev in stroke sedejo za skupno mizo in pripravijo realistične, trajnostne rešitve.
Zaključek je jasen: električni avtomobili ne smejo postati ideološka zapoved. Brez resnične potrošniške podpore, jasne industrijske politike in cenovne dostopnosti je prehod k trajnostni mobilnosti obsojen na neuspeh – in z njim tudi prihodnost evropske avtomobilske industrije.