Stališče koncerna glede emisij bi ga lahko pahnilo v spore z ostalimi evropskimi proizvajalci.
Stellantis nasprotuje morebitni odložitvi emisijskih ciljev, ki jih je Evropska unija določila za prihodnje leto, kar bi lahko povzročilo spore z drugimi avtomobilskimi proizvajalci v regiji. "Spremeniti pravila zdaj bi bilo povsem nesmiselno," je za izjavil izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares.
Preberite še:
Tiskovni predstavnik podjetja je potrdil te izjave in podal uradno stališče podjetja, ki podpira ohranitev trenutne regulacije. V izjavi se Stellantis zavzema za nadaljevanje vladnih subvencij za potrošnike, ki kupujejo električna vozila.
"Pravila so znana že dolgo, zato so se vsi imeli čas pripraviti. Zdaj je čas, da se pomerimo," je v intervjuju, objavljenem 12. septembra, povedal Tavares. Stellantis se je pripravljen spopasti z izzivi in je že vzpostavil proizvodnjo ter prodajo električnih vozil.
Evropski cilji zahtevajo zmanjšanje povprečnih emisij CO2 na 95 gramov na kilometer do leta 2025, kar je manj od 106,6 g/km, kolikor znašajo emisije v letu 2023.
Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je pripravilo predlog, s katerim namerava EU pozvati k uporabi izredne regulacije za zamik ciljev emisij za dve leti, kar bi proizvajalcem olajšalo prehod.
Po ocenah ACEA bi izpolnitev teh ciljev zahtevala, da proizvajalci prenehajo z izdelavo približno 2 milijonov vozil, ali pa bi tvegali kazni, ki bi lahko dosegle 13 milijard evrov za osebna vozila in še 3 milijarde evrov za dostavna vozila. Predsednik ACEA in generalni direktor Renaulta, Luca de Meo, je izrazil željo po večji prilagodljivosti EU pri določanju teh pravil.
Stellantis je iz ACEA izstopil leta 2022, podjetje pa je 12. septembra sporočilo, da se je reorganiziralo, da bi doseglo te cilje, vključno z znižanjem stroškov, uvedbo novih modelov in soočenjem s konkurenco kitajskih proizvajalcev ter Tesle.
V izjavi, objavljeni 12. septembra na spletni strani ACEA, so zapisali, da je evropska avtomobilska industrija "vložila milijarde v elektrifikacijo, da bi vozila postavili na trg, vendar manjkajo drugi ključni elementi za ta prehod, kar vpliva na konkurenčnost EU."
Evropski avtomobilski sektor se sooča s cenejšimi modeli s Kitajske, visokimi stroški energije in počasnim povpraševanjem, pri čemer je prodaja še vedno precej pod ravnmi iz obdobja pred pandemijo.