Jobsove besede so 30 let kasneje postale realnost nemške avtomobilske industrije.
Pred natanko 30 leti je ustanovitelj Appla Steve Jobs v intervjuju opozoril na napako, ki jo strokovnjaki danes prepoznavajo tudi v nemški avtomobilski industriji. Jobs je takrat dejal, da velika podjetja pogosto poskušajo ponoviti svoj uspeh tako, da institucionalizirajo proces, pri tem pa zamenjujejo proces z rezultatom. To je po njegovih besedah recept za stagnacijo – in prav ta misel se danes zdi presenetljivo aktualna za proizvajalce, kot so Mercedes, BMW in drugi, piše Frankfurter Rundschau.
Avtomobilski svetovalec Philipp Raasch, ki je med drugim delal za Mercedes-Benz, opozarja, da je nemška avtomobilska industrija preveč ujeta v lastne postopke. Po njegovih besedah je v podjetjih nastala kultura, v kateri je proces postal sam sebi namen, s poudarkom na popolnosti obstoječih postopkov, ne pa na ustvarjanju prebojnih izdelkov. "Zdaj nam to lomi hrbtenico," pravi Raasch.
Takšen pristop deluje v stabilnih razmerah, a ob radikalnih spremembah – kot so prehod na električna vozila, razvoj avtonomne vožnje in novi ameriški carinski ukrepi – postanejo togi procesi usodni. Medtem ko se nemški proizvajalci izgubljajo v birokratskih postopkih in sestankih, njihovi tekmeci razvijajo nove izdelke.
Raasch izpostavlja, da številni sestanki s 20 udeleženci pogosto ne prinesejo nobenih odločitev, saj se vse eskalira po hierarhičnih poteh. Po njegovih besedah le majhen del zaposlenih dejansko ustvarja vrednost, večina pa se ukvarja z zbiranjem in posredovanjem informacij. Rezultat je počasnost v času, ko je hitrost ključna konkurenčna prednost.
Nemška avtomobilska industrija je tako pred izzivom: otresti se "procesne paralize" in ponovno postaviti razvoj prebojnih izdelkov v ospredje, če želi ostati vodilna v svetu hitro spreminjajoče se mobilnosti.