Elemente notranjosti bi lahko naredili iz leče, riža in lupine kavnih zrn

5. 2. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Avtomobilska industrija se trudi z iskanjem alternativnih in trajnostnih materialov. Izzivu se je posvetil tudi Ian Callum.

Iana Calluma verjetno ni treba posebej predstavljati. Je eden najbolj prepoznavnih oblikovalcev novejše dobe, ki se je podpisal pod prepoznavne britanske avtomobile, kot so Aston Martin Vanquish, Vantage in DB9 ter Jaguar F-Type in zadnji XJ na primer.

Tokrat se je skupaj s Charlotte Jones in svojim podjetjem CALLLUM posvetil raziskovanju trajnostnih materialov za oblazinjenje notranjosti avtomobilov. V notranjosti obnovljenega klasičnega Porschejevega 911 so preizkusili materiale, narejene iz kavne in jajčne lupine, rdeče leče, orehov in celo riža. Študijo so poimenovali SMS.

Vsak dan namreč zavržemo ogromno hrane in Callum se je pri tem posvetoval s podjetjem Ottan. Jajčne lupine so zmešali s smolo za uporabo okoli stikal za pomik stekel s svetlečo ali matirano površino. Z dodatkom orehovih lupin je stopnja recikliranih materialov kar 84-odstotna.

Lečo in riž s pretečenim rokom uporabe bi lahko uporabili za svetleča stikala ali pokrove luči, medtem ko bi  lupina kavnih zrn oziroma pulpa lahko služila za okrasne elemente v notranjosti. Podobno bi lahko drevesno listje za okrasne površine uporabili namesto furnirja.

Veliko odpada je tudi pri proizvodnji oblačil. Po svetu pokupimo za 62 milijonov ton oblačil, pri tem pa se zavrže kar 87 odstotkov materiala, potrebnega za proizvodnjo. V kombinaciji s krompirjevim ali koruznim škrobom bi lahko odpadne kavbojke uporabili celo za školjke sedežev in armaturnih plošč.

Uporaba reciklirane plastike pri oblazinjenju sedežev sicer ni več novost. Osrednji del sedeža bi naredili iz plastike, pobrane iz morja, bočno oporo pa bi naredili iz mehkega materiala, narejenega iz plastenk PET. Za preproge predlagajo material, ki se imenuje ekonil in se med drugim uporablja tudi za ribiške mreže.

SMS je seveda koncept, a načrtujejo, da bi lahko materiale za proizvodnjo pripravili do leta 2030. V naslednji fazi bodo materiale testirali v aplikacijah pri izbranih projektih. Izdelujejo pa kompozit s konopljo in lanom, ki ga kupci že lahko izberejo na električnem skuterju Barq.

flax-composite_bigimage.jpg

"Vse več naših strank razmišlja o trajnostnih projektih in se posveča krožnemu gospodarstvu. Morda bomo z argumenti za prodajno uspešnost takšnih trajnostnih rešitev v to prepričali tudi druge," dodaja Ian Callum, ki je sicer v svojem podjetju direktor oblikovanja. Podjetje CALLUM se ukvarja s svetovanjem na področju oblikovanja in inženiringa.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj