Svetovna premiera: Jaguar C-X16!

12. 9. 2011
Deli

V živo iz Frankfurta: na predvečer letošnjega salona avtomobilov v Frankfurtu so pri Jaguarju pokazali svoj novi koncept Jaguar C-X16. V6 motor z dodatnim elektromotorjem, 4,4-sekundni pospešek od 0-100 km/h ter poraba goriva 6,9 litra na 100 kilometrov ...

Avtomobil so napovedovali že nekaj časa, za krstno uprizoritev drame z imenom Jaguar C-X16 so izbrali kar prestižno palačo Thurn und Taxis (sredi Frankfurta), ki ima skoraj 300-letno bogato in pestro zgodovino.

Med krstnimi botri je bil videti daleč najbolj vznesen kar glavni dizajner Ian Callum, oče oblike, ki je le krasna preobleka svoje vsebine. Oblika je od zadaj našpičeno ostra, z boka pregrešno lepa, od spredaj pa so ji zlobni jeziki našli vzor pri Ferrarijih. Kakorkoli že, podoba tega koncepta menda predstavlja obraz novih Jaguarjev.

In čeprav je tole uradno koncpet in čeprav na predstavitvi niso izrecno omenili serijske izdelave, je skoraj gotovo, da bo takšen kupe kmalu (kar je lahko zelo relativen pojem) v prodajnih salonih. »Če bi ga izdelovali, bi stal od 60 do 80 tisoč evrov, odvisno od opreme in pogona«, je bila le ena od izjav z neposrednim namigovanjem na prihajajočo prodajo.

In o pogonu: motor je 3-litrski, prisilno polnjeni, 280-kilovatni, 450-Njutonmetrski V6 in je priklopljen na 8-stopenjski menjalnik, v katerega je integriran elektromotor. Ta pa zmore 70 kilovatov in - kar je pravzaprav bolj pomembno – 235 Njutonmetrov. Z gumbom na volanskem obroču lahko voznik prikliče njegovo pomoč in potem je videti takole: z mesta do 100 v 4,4 sekunde, 80 do 120 kilometrov na uro v 2,1 sekunde(!!) in največ 300 kilometrov na uro – elektronsko omejenih. Pri tem pa je normna poraba le 6,9 litra na 100 kilometrov, kar ustreza izpustu 165 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Tole je že zelo na meji neverjetnega ...

Sicer pa skuša biti C-X16 tudi neke vrste duhovni naslednik legendarnega modela E-Type, ki je javnosti znan od leta 1961, kar pomeni, da letos praznuje natanko pol stoletja, in kar je vzrok, da se je nekaj prekrasno ohranjenih primerkov zbralo okrog palače Thurn und Taxis. Kupe C-X16 pa je dvosedežnik s tretjimi vrati na zadku (ki se odpirajo vstran), a pri Jaguarju pravijo, da gre za 1+1-sedežnik, saj je pri tovrstnih športnih kupejih vse skupaj osredotočeno okrog voznika.

Sir William Lyons, oče znamke Jaguar, je nekoč dejal: »Bolj podobnega živemu bitju, kot je avtomobil, ne bomo nikoli naredili«. Časi se malce spreminjajo, zato je tudi moto, ki spremlja novi C-X16, malce drugačen: Najboljša pot od A do B – ni vedno ravna črta. Ker verjamemo navedenim številkam o zmogljivostih, smo prepričani, da za ta avtomobil to zagotovo velja. (VK)

Foto: VK

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol