Svetovna premiera: novi Polo GTI je tu

22. 2. 2010
Deli

Polo GTI z močjo 132 kW je prvič na voljo s serijskim 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom menjalnikom DSG.

Novega Pola GTI poganja novi motor 1.4 TSI z direktnim vbrizgavanjem bencina ter kompresorjem in turbopuhalom. Motor je zgledni primer koncepta zmanjšanja gibne prostornine (t. i. downsizing). Moč se na sprednji kolesi prenaša preko serijsko vgrajenega 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG.

1.184 kg težki športnik pospeši od 0 do 100 km/h v le 6, 9 sekunde, njegova najvišja hitrost pa znaša 229 km/h. Poleg tega je varčen in proizvede manj emisij škodljivih izpušnih plinov kot katerikoli GTI do sedaj. Njegova povprečna poraba znaša 6, 0 l na 100 km, emisije CO2 pa le 139 g/km.

Osnovo za športnost med drugim predstavljajo športno podvozje GTI, elektronski stabilizacijski program (ESP) in elektronska prečna zapora diferenciala (XDS). Poleg blažilnikov s tršo karakteristiko so prilagojene tudi vzmeti, tako da je vozilo v primerjavi z običajnim Polom znižano za 15 mm. Posledično je tako manjše nagibanje karoserije, težišče pa nižje. Oboje pripomore k boljši dinamiki pri vožnji skozi ovinke. Iz istega razloga so uporabljene gume z manjšim prečnim presekom (215/40 R17 87V) na aluminijastih platiščih Denver s 5 režami (7J x 17), ki so enake kot pri Golfu GTI.

Tudi v notranjosti je nabrušeni Polo zvest tradiciji GTI, ki jo odražajo že serijski vrhunski športni sedeži s klasičnimi karirastimi tekstilnimi sedežnimi prevlekami, nostalgični spomin na predhodnika iz 70. let. Stropna obloga, obloga stebričkov, stropni ročaji in senčniki so v črni barvi in tudi ozadje sredinske konzole ima črno, svetlečo površino. Barve in materiali so namenoma kontrastni, na primer obrobe prezračevalnih šob iz matiranega kroma in kromirane aplikacije na vrtljivem stikalu. Videz matiranega kroma imajo tudi notranje vratne kljuke, zaskočnika prestavne ročice in ročice ročne zavore, kulisa menjalnika DSG ter trije kraki športnega usnjenega volana. Šivi manšete prestavne ročice, ročice ročne zavore in volana so v klasični rdeči barvi.

Bogata serijska oprema dokazuje, da se pri novem Polu GTI športnost in udobje ne izključujeta.

Foto: Volkswagen

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja