Predstavljamo: Toyota Yaris Cross

Predstavnikom v razredu manjših križancev so se ob današnji predstavitvi novega Toyotinega križanca zagotovo zatresle hlače – Toyota si z njim želi svoj kos prodajne pogače in glede na prvi vtis to niti ne bo tako zelo težko.

Novi Yaris, ki se ponaša z višjo oddaljenostjo od tal, opcijskim štirikolesnim pogonom in zadnjo različico hibridnega pogona, je dobil preprosto ime – Cross. Z njim se bo mogoče brezskrbno voziti med tednom v mestni gneči, ob koncu tedna pa se novinec ne bo ustrašil niti malo bolj odročnih in celo neutrjenih cest. Podlaga za Yaris Cross je bila (in še vedno je) več kot odlična – razred križancev je še vedno najbolj cenjen, čeprav se počasi zdi, da ljudje niso več toliko osebno zaljubljeni v te vrste avtomobilov, ampak jih imajo zato, ker so moderni in v trendu, ga je pač treba imeti.

Kakorkoli, novi Yaris Cross je videti prav zanimivo, lahko bi celo rekli všečno. Jasno, pri Toyoti imajo že uspešnega križanca, in zato novi Yaris Cross pač ne skriva simpatij do modela RAV4, a mu jih prav zaradi uspešnosti slednjega seveda tudi ni treba. Medosna razdalja ostaja enaka kot pri manjšem Yarisu, sta pa daljša previsa, zato je Cross daljši za 24 centimetrov, posledično pa je več prostornosti tudi v notranjosti. Kot se za križanca spodobi, je oddaljenost od tal za tri centimetre višja kot pri Yarisu, tudi sicer pa je avto višji (+ 9) in širši (+ 2 cm).

A pred pretirano hvalo se je treba zavarovati predvsem z dejstvom, da je slika (ali video) eno, realnost pa drugo. Zato bo na srečanje v živo in prvo vožnjo z avtom, ki je bil razvit, zasnovan in oblikovan predvsem za evropske kupce, treba še malce počakati. V Franciji bodo njegovo proizvodnjo zagnali šele predvidoma konec leta, kar pomeni, da bo prvi Yaris Cross v prodajne salone pripeljal v letu 2021.

Yaris Cross bo poganjala četrta generacija Toyotinega hibridnega pogona, ki je bila razvita iz večjih 2- in 2,5-litrskih pogonskih sklopov. Novi 1,5-litrski trivaljnik se po besedah Toyotinih strokovnjakov ponaša z visokim navorom že pri nizkih motornih vrtljajih, hkrati pa naj bi bil tudi energijsko učinkovit. Novi hibridni sklop bo ponujal 116 'konj', kupci pa se bodo lahko odločili za dvo- ali štirikolesni pogon. Zadnjega so pri Toyoti poimenovali kar pametni štirikolesni pogon, vsekakor pa naj bi bil unikaten v svojem razredu.

Elektronski sistem je precej lažji od mehanskega, s čimer so zagotovili manjšo porabo goriva in manj izpušnih emisij. V praksi deluje tako, da sistem pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja k zadnji osi, med umirjeno vožnjo pa k sprednji osi. Ko tipala zaznajo slabši oprijem, pa se navor v trenutku razdeli na obe osi.

Nad voznikovimi napakami bo bdel varnostni sistem Toyota Safety Sense, ki združuje številne varnostno-asistenčne sisteme in ki v kritičnih situacijah ne le opozarjajo, ampak tudi prevzamejo nadzor nad vodenjem avtomobila.

Zanimivo je bilo razmišljanje Toyotinih strokovnjakov o barvi avtomobila. Prišli so do ugotovitve, da so trenutno najbolj zaželene barve, ki spominjajo na zlato ali preostale drage kovine. A pri Toyoti so šli še korak naprej – trendno barvo so združili z naravo in posledično zlati barvi dodali malce zelene, končni izdelek pa poimenovali Brass Gold, kar naj bi v prevodu pomenilo medeninasto zlato. Če bo slednje za Toyoto novi Yaris Cross tudi v resnici, pa bo seveda pokazal čas.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"