Svetovni trg: kdo bo prodal več

Bitka za najbolje prodajano znamko se bo letos še posebej močno razplamtela. Cilj, da bi prodali več kot deset milijonov avtomobilov, sta napovedala kar dva avtomobilska koncerna, Toyota in Volkswagen.

Svetovni trg: kdo bo prodal več (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
14. 4. 2014

Tako se morajo seveda tudi posamezne znamke obnašati zelo agresivno. Popolni podatki, ki jih imamo, so sicer le za januar 2014 in po njih v svetovni prodaji med znamkami vodi Toyota s 643.445 prodanimi avtomobili (porast za 5,6 odstotka). Sledi Volkswagen s 591.662 prodanimi avtomobili (porast za 8,5 odstotka). Tretji je Ford (432.910 avtomobilov, + 9,2 odstotka). Na četrto mesto se je prebil Hyundai, ki je prehitel Chevrolet. Pri Hyundaiu so prodali  368.439 primerkov (+ 2,1 odstotka), Chevrolet pa nekaj manj (364.092, – 7,2 odstotka). Šesti je Nissan (361.415, + 5, 2 odstotka), sedma Honda (328.286, + 21,5 odstotka). Evropske znamke Peugeot, Renault in Fiat so januarja izpadle iz najboljše deseterice, pa čeprav se je Peugeot s 163.634 popravil (+ 11,3 odstotka), tudi Renault je prodal za malenkost več kot isti mesec leto dni prej  (151.927, + 0,9 odstotka), Fiatova prodaja pa je padla na 145.729 primerkov (– 3,8 odstotka).

Uspešno prodajo v marcu pa sta že objavila dva premijska velikana. BMW (z vsemi tremi znamkami) je marca letos prvič prodal več kot 200.000 primerkov – celo 212.908 (+ 11,3 odstotka), nekoliko nižjo rast (8,7 odstotka) pa je dosegel v prvem trimesečju. Rekord najboljše prodaje v enem mesecu je dosegel tudi Audi (porast za 15,4 odstotka), a je s 170.450 prodanimi avtomobili za nekaj manj kot 16.000 primerkov zgrešil številko, ki jo je dosegla znamka BMW (186.126, rast za 16,9 odstotka).

Slovenski trg 2014: spet navidezna rast

Podatki o registracijah novih osebnih avtomobilov v Sloveniji v prvem letošnjem trimesečju sicer kažejo spodbudno rast, malenkost več kot osemodstotno, a se je v tem času tudi občutno povečal delež avtomobilov, ki so bili potem prodani v druge države EU (za kar po 'zaslugi' ministrstva za promet točnih podatkov ni več mogoče voditi).

Zanimivo pa je, da se je v letošnjem prvem trimesečju precej spremenila uspešnost znamk. Že tradicionalno si v prvem trimesečju vodilno mesto vedno pribori Volkswagen, a ga je do zdaj Renault nato prehitel. Letos pa se je z dobrim rezultatom mimo obeh drugih francoskih znamk na tretje mesto prebila češka Škoda (+ 52, 9 odstotka prirasta). Opel, ki med vsemi najmanj 'izvaža', je sicer ohranil število prodanih avtomobilov. Preseneča izpad Kijine letošnje prodaje, prehitela jo je tudi Dacia, ki se je tako prvič sploh pojavila v najboljši slovenski deseterici.

Najbolje prodajane znamke v Sloveniji (2014)

Znamka    Skupaj 2013    T. delež 2013 (%)    Skupaj 2014    T. delež 2014 (%)    Sprememba 2013/2014 (%)

1    Volkswagen    1.881    14,69    2.053    14,83    9,14

2    Renault    1.742    13,61    1.960    14,16    12,51

3    Škoda    819    6,40    1.252    9,05    52,87

4    Peugeot    987    7,71    1.114    8,05    12,87

5    Citroën    955    7,46    1.009    7,29    5,65

6    Opel    855    6,68    853    6,16    – 0,23

7    Nissan    421    3,29    589    4,26    39,9

8    Ford    696    5,44    581    4,20    – 16,52

9    Dacia    334    2,61    489    3,53    46,41

10    Kia    852    6,65    486    3,51    – 42,96

DRUGI    9.542    74,52    10.386    75,04    + 8,8

SKUPAJ VSI    12.804        13.841        + 8,1

Pri modelih je seveda na prvem mestu priljubljeni Clio. Lanski slovenski avto leta, VW Golf, se je obdržal na drugem mestu, navzgor pa sta se pomaknila letošnji slovenski avto leta, Škoda Octavia, in prvi majhen križanec na prodajni lestvici najboljših, Renault Captur. Vsekakor preseneča Renault Mégane, ki se je uvrstil šele na 12. mesto, še večje presenečenje pa je slab rezultat enega od zanimivih novih avtomobilov nižjega srednjega razreda, Peugeota 308. Zaostal je tudi za obema francoskima tekmecema, Citroënom C 4 in že omenjenim Méganom. Med srednjimi terenci je vsaj začasno prišlo do sprememb, drugi rod Nissanovega Qashqaia bodo v teh dneh šele začeli prodajati, namesto njega pa se je na vodilno mesto povzpel VW Tiguan. Kia Sportage pa je tudi že skoraj dohitela vodilni model znamke, Cee'da.

Najbolje prodajani modeli v Sloveniji (2014)

V.r.    Znamka    Model    Skupaj    T. delež (%)

1    Renault    Clio    862    6,23

2    Volkswagen    Golf    721    5,21

3    Volkswagen    Polo    584    4,22

4    Škoda    Octavia    506    3,66

5    Renault    Captur    431    3,11

6    Peugeot    208    334    2,41

7    Škoda    Rapid    333    2,41

8    Nissan    Juke    309    2,23

9    Opel    Corsa    299    2,16

10    Renault    Scenic/Grand    299    2,16

11    Citroën    C4    267    1,93

12    Renault    Megane    263    1,90

13    Peugeot    308    239    1,73

14    Fiat    Panda    224    1,62

15    Dacia    Duster    216    1,56

16    Dacia    Sandero    200    1,44

17    Volkswagen    Tiguan    197    1,42

18    Kia    Ceed    178    1,29

19    Kia    Sportage    172    1,24

20    Opel    Astra    168    1,21