Ta avtomobilski gigant ponuja do 66.000 evrov tistim, ki želijo zapustiti službo

25. 3. 2025 | Jaka Drozg
Deli

Koncern Stellantis želi zmanjšati število zaposlenih v proizvodnji na precej radodaren način.

Širša stavka delavcev proti avtomobilskim proizvajcem v Detroitu jeseni 2024, ki so jo navdihnile mizerne plače in drugi pripadajoči pogoji, je vsaj v koncernu Stellantis pripeljala do precej radodarnega kompromisa. Svojim zaposlenim, po poročanju medija Detroit Free Press, namreč ponujajo kar 72.000 dolarjev (približno 66.700 evrov) in 6 mesecev zdravstvenega zavarovanja, če prostovoljno ponudijo svojo odpoved.

Kdo lahko prejme odpravnino?

Cilj jim je zmanjšati število zaposlenih delavcev in je namenjena vsem zaposlenim, ki delajo v tovarnah, kjer Stellantis izdeluje ključne modele, kot sta Jeep Wrangler in Ram 1500, torej na proizvodnih mestih v Michiganu, Illinoisu in Ohiu. Delavci z vsaj enim do 15 let delovne dobe lahko prejmejo 50.000 dolarjev, medtem ko tisti z več kot 25 leti izkušenj dobijo polno izplačilo v višini 72.000 dolarjev. Gre za ljudi, ki so preživeli že združitve Daimler-Chrysler, globalno finančno krizo, prevzem s strani Fiata ter zadnjo združitev s francosko skupino PSA.

ram, stellantis, tim kuniskis
Stellantis

Kot je za Detroit Free Press potrdil Stellantis, imajo zaposleni čas do 8. maja, da se odločijo, ali bodo sprejeli ponudbo. A tudi če nekdo izkaže interes, lahko podjetje izplačilo še vedno zavrne – kar pomeni, da bo končno število odhodov odvisno tudi od notranjih potreb podjetja. V tem trenutku pa še ni znano, koliko delavcev nameravajo odsloviti.

Nad Slovenijo nastajajo številne nevihte: poglejte, kako se premikajo

Prestrukturiranje koncerna se nadaljuje ...

To je že tretji val tovrstnih spodbud v zadnjih letih. Leta 2023 je Stellantis podobne ponudbe naslovil na kar 33.000 zaposlenih, v začetku leta 2024 še na dodatnih 11.000, prestrukturiranja znotraj koncera pa zgleda še ni konec. Leto 2024 je bilo za Stellantis poslovno in finančno izjemno težavno. Podjetje se je decembra razšlo z dolgoletnim izvršnim direktorjem Carlosom Tavaresom in trenutno še vedno išče njegovega naslednika. 

Konec še dvema priljubljenima modeloma: Mercedes ukinja dostopne avtomobile, dva razreda bosta brez naslednikov!

Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?