Ta legendarni malček dobiva nov obraz! Izjemno priljubljen je tudi pri nas ...

11. 4. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Ko je prvič prišel na ceste v začetku devetdesetih, je povzročil pravo revolucijo med mestnimi avtomobili. Pospremljen z domiselno promocijsko kampanjo je hitro osvojil srca mnogih. 

Renault Clio je eden najbolj prodajanih avtomobilov na slovenskem trgu. Zdi se, da smo Slovenci nanj zaradi proizvodnje v novomeškem Revozu še posebej navezani. Zdaj so se pri Renaultu odločili, da mu namenijo nov obraz, ki ga bodo razkrili čez točno teden dni.

Renault

Zgodba Clia se je začela leta 1990 z njegovo prvo generacijo, ki je zamenjala že nekoliko ostarelega Renault 5. Clio je ponujal več prostora in sodobnejšo tehnologijo, na voljo pa je bil tudi s pestrim naborom motorjev. Proizvodnja je sčasoma stekla tudi v Novem mestu in Slovenci smo ga v nadaljevanju vzeli za svojega. Zagotovo najbolj markantni različici sta bili 16V in Williams, ki sta še vedno zelo priljubljeni in zaželeni. Prav Williams je bil v modri barvi z zlatimi platišči nekaj posebnega in je iz dvolitrskega štirivaljnika iztisnil takrat zelo spodobnih 108 kW (147 KM).

Renault

Naslednja generacija je na trg prišla leta 1998 in je pomenila precej radikalen, oblikoven zasuk. Zaobljene linije in značilna žarometa sta ga delala drugačnega od vseh. Z uporabo alternativnih materialov (recimo plastike na sprednjih blatnikih) so prihranili pri teži, tako da se je tehtnica ustavila pod eno tono. Tudi v tej generaciji so poskrbeli za "posebneža", saj je nastal Clio V6, s sredinsko nameščenim trilitrskim šestvaljnikom za sprednjma sedežema, močno razširjenimi blatniki in koloteki ter dvojnim zaključkom izpušnega sistema. Osvežitev je prinesla povsem spremenjena žarometa, posodobljene zadnje luči, nekaj osvežitve pa sta bili deležni tudi notranjost in tehnika. Proizvajali so ga do leta 2017, v Sloveniji pa se je proizvodnja zaključila dve leti prej.

Renault

Tretja generacija je spet prinesla nekaj povsem novega, kar se oblikovanja tiče in je bila prva, ki ni videla tekočih trakov novomeške tovarne. Avto je dobil pet zvezdic na preizkusnih trkih, še drugič pa je bil izglasovan za evropski avto leta. Motorna paleta je bila malenkost bolj zreducirana, najbolj potentna različica pa je bila sport, ki je dobila šeststopenjski ročni menjalnik in dvolitrski atmosferski motor s 147 kW (200 KM).

Renault

Četrta generacija se je znova preselila v Revoz. Prvič je bila na voljo izključno kot petvratna različica, opremljen je bil z vsemi sodobnimi tehnologijami, prvič pa je bil deležen tudi kamere za vzvratno vožnjo. Vsem motorjem razen najšibkejšemu bencinarju so pri dihanju pomagale turbine, prvič pa se v povezavi s Cliom pojavi tudi različica R.S. Ne le ena, temveč kar dve. Običajni R.S. je iz 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja spravil 147 kW (200 KM), medtem ko je različica Trophy imela še 15 KW (20 KM) več. Še ena stvar se je pri Cliu zgodila prvič: najmočnejši različici sta bili na voljo zgolj z dvosklopčnim, samodejnim menjalnikom.

Renault

Sedanja, peta generacija šteje točno štiri leta. Predstavljena je bila na pokojnem, ženevskem avtosalonu (celo zadnjim, pred dokončnim slovesom). Proizvajajo jo zgolj v Turčiji in Sloveniji, znova pa postavlja mejnike med majhnimi avtomobili. Uporabljeni so kvalitetnejši materiali, posodobljena je celotna tehnologija od multimedije do varnostnih sistemov, prvič pa je Clio na voljo tudi kot hibrid. 1,6-litrski bencinski motor so spojili z 1,2-kWh baterijo in CVT menjalnikom ter ga poimenovali E-Tech

Renault

Pri Revozu prav v tem času praznujejo tudi 30 let proizvodnje Clia v Novem mestu. Z izjemo tretje generacije so prav vse druge prišle izpod rok in strojev proizvodnje na Dolenjskem. Obletnica tako praktično sovpada z osvežitvijo pete generacije, ki tako sedaj dobiva nov obraz. Renault bo osvežitev predstavil prihodnji torek, 18. 4. 2023, ko bo razkrita nova maska avtomobila, bolj v slogu Australa in Espacea, ter novi žarometi in zadnje luči.  Jasno boste posodobljenega Clia lahko takoj zatem spoznali tudi na straneh Avto magazina.

Preberite si še: To je najbolj dodelana izvedba slovenskega ljubljenca. Kje se skriva njegova skrivnost?

V videu pa lahko preverite, katera različica aktualnega Clia se najbolj obnese:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol