Ob vse večjem številu smrtnih žrtev na slovenskih cestah so vsakršne rešitve za umirjanje prometa dobrodošle.
Število smrtnih žrtev na slovenskih cestah v zadnjem obdobju znova narašča. Zgolj v minulem tednu so naše ceste terjale štiri življenja in povsem mogoče je, da bo letošnje leto še bolj krvavo kot leto 2021.
Do 30. maja so namreč slovenske ceste terjale 35 življenj, kar je eno več kot v enakem obdobju lani.
Že lansko leto pa je prineslo precej velik korak (ali dva) nazaj po tem, ko smo leta 2020 prvič v zgodovini spremljanja statistik v Sloveniji lahko zabeležili manj kot 100 smrtnih žrtev v enem letu.
Precejšen delež najhujših nesreč na slovenskih cestah se sicer pripeti znotraj naselij, med žrtvami pa so občasno tudi kolesarji in pešci, ki veljajo za najbolj ranljive udeležence. Hkrati je najpogostejši vzrok za nesreče neprilagojena hitrost vožnje.
Vsa zgoraj našteta dejstva in dejavnike pa nagovarja najnovejši Fordov varnostni sistem, ki predstavlja pomembno nadgradnjo obstoječih aktivnih tempomatov.
Sistem, ki je zaenkrat še v testni fazi, namreč uporablja tehnologijo virtualne geografske meje.
Gre za tehnologijo, s pomočjo katere bodo lahko na izbranih geografskih področjih omejili hitrost vožnje samodejno in brez da bi moral voznik karkoli storiti v ta namen.
S tem bi nenazadnje, kot pravijo pri Fordu, ukinili potrebo po klasičnih prometnih znakih za omejitev hitrosti.
Preberite še: Sodišče nenadoma prepovedalo proizvodnjo in prodajo vozil priljubljene znamke! To je razlog
“Tehnologija povezanih vozil lahko dokazano pripomore k lažji in varnejši vsakodnevni vožnji, kar koristi vsem, ne le osebi za volanom,” je povedal Michael Huynh, vodja City Engagement Germany pri Fordu Evropa. “Geografsko omejevanje lahko zagotovi, da se hitrost zmanjša, kjer – in celo kadar – je to potrebno ter tako pripomore k večji varnosti in ustvarjanju prijetnejšega okolja,” je dodal.
Sistem sicer deluje tako, da vozniku poda hitrostno omejitev, ki se izpiše na armaturni plošči, nato pa hitrost prilagodi glede na to, kakšna je omejitev hitrosti na obnočju kjer se vozilo nahaja. Ob tem je potrebno poudariti, da je sistem, ki deluje pri hitrostih nad 20 kilometrov na uro in tudi v skladiščih, mogoče kadarkoli izključiti.
Testno obdobje, v katerem bodo inženirji preizkušali novo tehnologijo, ki nadgrajuje sistema aktivnega tempomata in pomoči pri uravnavanju hitrosti, bo sicer trajal 12 mesecev. V tem času bosta dve vozili Ford E-Transit krožili po Kölnu in Aachnu, inženirji pa bodo nato spremljali zbrane rezultate.
Preberite še: Je voda v gorivu rešitev za dizelske motorje? V Ameriki razkrivajo zanimivo rešitev za dizle
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj