Dirka 24 ur Le Mansa velja za eno najbolj prestižnih avtomobilskih dirk na svetu. Letos praznuje stoletje obstoja, zato so se na svoj način temu jubileju priklonili tudi pri Porscheju.
Porsche je z Le Mansom povezan že več kot 70 let. Leta 1951 so prvič nastopili z dirkalnikom 365 SL. SL je bila oznaka za "Super Leicht", torej zelo lahek avto, ki je bil skoraj v celoti narejen iz aluminija. To je bil hkrati tudi prvi nemški avto, ki je po drugi svetovni vojni tekmoval v Le Mansu.
Od takrat je Porsche nanizal 19 skupnih zmag in kar 110 zmag po posameznih razredih, kar je edinstven dosežek na tej dirki. Eden bolj prepoznavnih dirkalnikov iz Stuttgarta je nastopil leta 1998. Porsche 911 GT1 je bil takrat brez konkurence, saj so pionirske rešitve motorne tehnike pripomogle k nizki porabi goriva, kar je bilo v Le Mansu vedno ključnega pomena.
Stoletnici Le Mansa so se pri Porscheju poklonili s posebno serijo modela 911. Za osnovo so vzeli različico GTS, ki je na voljo s sedemstopenjskim ročnim ali osemstopenjskim menjalnikom PDK. Šestvaljni bokserski motor s turbinskim polnilnikom sicer zmore serijskih 353 kilovatov (480 KM).
Bistvo te posebne različice je v podrobnostih. Pri Porscheju niso skoparili z oznakami, za kako pomembno posvetilo gre. "Rojen v Le Mansu, izdelan v Zuffenhausnu", je le eden od napisov, ki kažejo, za kako pomemben jubilej gre, tudi za Porsche. Naslon za roko med sprednjima sedežema se ponaša z všito stezo in napisom, ki označuje stoletnico, medtem ko so varnostni pasovi rdeči, kot poklon dirkalniku 911 GT1 iz leta '98.
Porsche bo izdelal nič več in nič manj kot 72 primerkov te omejene serije, kar ponazarja število let, odkar je Porsche prvič zapeljal po znameniti stezi. Če se vam uspe vriniti v vrsto, pa boste morali pripraviti slabih 240.000 evrov.
Preberite še: Ferrari bo oznako XX zdaj postavil tudi na cesto: prva dva žrebca so že predstavili
BONUS VIDEO: Po 37 letih čakanja so nam pri BMW-ju uresničili avtomobilske sanje – in niso razočarali!