Takšnega Ferrarija ni bilo že več kot pol stoletja

17. 3. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Prelestna Ferrari Roma je dobila različico Spider z mehko in zložljivo streho ter spredaj nameščenim V8 motorjem.

Roma je lepotica med Ferrariji. Z njo so Italijani stopili korak nazaj in se pri oblikovanju zopet nekoliko bolj prepustili romantiki, ki je zapisana v njihovih genih. Navdih zanjo so iskali celo v šestdesetih letih. Že nekaj časa se je govorilo tudi o različici z mehko zložljivo streho, ki jo ponavadi imenujejo Spider. In ja, tukaj je! Roma Spider je zanimivo prvi Ferrari s spredaj nameščenim motorjem in mehko streho po letu 1969 in modelu 365 GTS/4.

Tudi Roma Spider ima spredaj sicer dvojno prisilno polnjeni V8 motor s 3,9 litra delovne prostornine, 456 kW moči (620 KM) in 761 Nm največjega navora, s katerim do 100 km/h pospeši v 3,4 sekunde. Moč se na zadnja kolesa prenaša prek samodejnega dvosklopčnega menjalnika. Enak pogon ima tudi Portofino M in zanimivo je, da ima Ferrari sedaj v ponudbi dva podobna modela (Portofino M ima sicer trdo zložljivo streho in se približuje h koncu svoje življenjske dobe). Ferrari je za Romo Spider moral prilagoditi podvozje, pri čemer so zadnji del sestavili po vzoru Portofina M. Največ sprememb, ki jih zahteva konstrukcija z mehko streho, je potem kot ponavadi pri pragovih in (sicer edinih) A stebričkih - ti deli so povsem novi.

V nasprotju s Portofinom ima torej Roma Spider mehko streho, ki se zloži v 13 sekundah in pol - do hitrosti 60 km/h. Pri Ferrariju pravijo, da streha nudi zvočno izolacijo, ki je primerljiva s trdo zložljivo streho. V sklopu širokih možnosti prilagoditev kupcu bo mogoče izbrati na primer tudi unikatno barvo šivov na strehi.

Preberite tudi: Ferrari je zadnje čase precej skrivnosten

Tudi Spider ima kot kupejevska Roma zadaj aktivni, sicer nekoliko spremenjen spojler, ki k tlom pritiska z največ 95 kilogrami, njegovo delovanje pa je odvisno tudi od položaja strehe. Pri Spiderju so se seveda toliko več ukvarjali tudi z aerodinamičnim udobjem, ko je streha odprta in okoli kabine so ustvarili aerodinamični "mehurček".

Navajajo, da so vrtinčenje zraka v območju glave (tudi višjih voznikov) v primerjavi s starejšimi Ferrarijevimi spiderji izboljšali za 30 odstotkov. Odbojnik zraka za sedežema se postavi in skrije s pritiskom na gumb. Med dodatno opremo je zračni šal oziroma gretje vratu. Notranjost je znana iz kupejevske različice, podobna pa tudi najdražjemu Ferrarijevemu modelu - SF90 Stradale.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj