Tukaj je: avtomobil, ki so ga ljubitelji čakali več kot dve desetletji!

22. 6. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

BMW je končno predstavil svoj prvi M3 Touring - superzmogljivi kombi, s katerim se bo BMW lahko nemški konkurenci po robu postavil tudi v uporabnejši karoserijski obliki.

BMW ima končno v ponudbi pravi kombijevski M! Novi M3 Touring, ki ga napovedujejo že nekaj časa, z zakritimi fotografijami pa so javnost zanj že tudi dodobra ogreli, se bo tako pridružil nemški konkurenci - Audijevemu RS4 Avant in Mercedesovemu AMG C63. Slednji je sicer sredi menjave generacij in ga bo odslej poganjal štirivaljnik.

M3 Touring Competition je tehnično pravzaprav enak avtomobil limuzinskemu M3 Competition s štirikolesnim pogonom xDrive. To pomeni, da dvojno prisilno polnjeni trilitrski šestvaljnik, ki zmore 375 kW (510 KM) in 650 Nm največjega navora moč prenaša izključno prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona.

To pa je tisti xDrive, pri katerem gre razmerje prenosa v odjemu izrazito v prid zadnjih koles. Pogon sprednjih koles pride pravzaprav v igro pri pospeševanju naravnost in takrat, ko zadaj zmanjka oprijema, pa še to je odvisno od nastavitev 4WD in 4WD Sport. Mogoče pa ga je tudi povsem izklopiti. Do 100 km/h M3 Touring pospeši v 3,6 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena pri 280 km/h.

Preberite še: M4 s štirikolesnim pogonom je nekaj, česar še nismo videli. Sedaj se sprašujemo zakaj (še) ne.

No ja, trik tega M Touringa je seveda uporabnost s 500 litrskim prtljažnikom, ki ga je mogoče razširiti do 1.510 litrov. Sicer pa njegova podoba ni presenečenje - sprednji del avtomobila je z velikima ledvičkama in žarometi enak limuzinskemu M3 in M4. Prav tako je enak nabor M opreme - vključno s podvozjem, ki so ga sicer vsaj zadaj morali nekoliko prilagoditi, pa potem elektronsko nadzorovano zaporo diferenciala na zadnji osi in opcijskim keramičnim zavornim paketom.

Podobno je v notranjosti, a s pomembno razliko - M3 Touring je že dobil osmo generacijo sistema iDrive z velikima zaslonoma v enotnem vodoravnem ukrivljenem ohišju, kamor so se preselile nekatere fizične bližnjice, vključno z upravljanjem klimatske naprave. Enak sistem bo ob prihajajoči osvežitvi dobil tudi limuzinski M3. Tu so tudi opcijski školjkasti sedeži z izrazitim objemom, ki v primerjavi z običajnimi privarčujejo slabih deset kilogramov teže, kar je skorajda zanemarljivo - M3 Touring namreč tehta 1.940 kilogramov.

M3 Touring je sicer na Nürburgringu že izboljšal rekord v kategoriji kombijev z resnim časom sedmih minut in 35 sekund. Prvi primerki pa bodo iz proizvodne linije odpeljali v novembru.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja