AMZS vsako jesen pripravi test aktualnih zimskih pnevmatik. Tokratni rezultati so še posebej zaskrbljujoči.
Letos je AMZS pripravil najobsežnejši preskus zimskih pnevmatik doslej. Na poligon so postavili 31 modelov dimenzije 225/40 R18, ki jo najdemo pri številnih družinskih avtomobilih in manjših SUV-jih. Test so izvedli s Volkswagnom Golfom, poudarek pa je bil na raznolikosti ponudbe – od najdražjih do najcenejših pnevmatik, ki v zadnjih letih zaradi višjih cen postajajo privlačna izbira za marsikaterega kupca. Rezultati pa so pokazali, da nizka cena pogosto pomeni slab kompromis, predvsem na račun varnosti.
Največ težav v najcenejšem razredu
Med preizkušenimi pnevmatikami je enajst modelov doseglo skupno oceno slabo, kar pomeni, da jih AMZS voznicam in voznikom odsvetuje. Vse prihajajo iz nizkocenovnega razreda. Ena pnevmatika iz te skupine je bila ocenjena kot pomanjkljiva, dve pa zadovoljivi. To je jasen signal, da so takšne gume uporabne le za tiste, ki se pozimi vozijo redko in prevozijo malo kilometrov.
Srednji razred ponuja največ kompromisa
Med enajstimi pnevmatikami srednjega cenovnega razreda so tri dobile oceno pomanjkljivo, preostalih osem pa zadovoljivo. Čeprav imajo tudi te določene slabosti, se v primerjavi z nizkocenovnimi izkažejo kot precej boljša in predvsem varnejša izbira.
Dražje pnevmatike niso brez pomanjkljivosti
Tudi pri pnevmatikah višjega cenovnega razreda rezultati niso popolni. Od šestih modelov so štirje dobili oceno dobro, dva pa zadovoljivo. Najbolje so se odrezale uveljavljene znamke, kot so Goodyear, Michelin, Bridgestone in Dunlop, pri čemer je Goodyear Ultragrip Performance 3 prepričal z najboljšim skupnim rezultatom. Hankook in Continental sta sicer imela nekaj slabosti na snegu in ledu, a sta se kljub temu uvrstila med šesterico najboljših.
Zavorna pot: razlika 15 metrov
Najbolj prepričljiv pokazatelj razlik je bilo zaviranje na mokri cesti. Pri hitrosti 80 km/h se je vozilo z najboljšo pnevmatiko ustavilo po 31,7 metra, medtem ko je z najslabšo potrebovalo več kot 47 metrov. Na točki, kjer se je avtomobil z najboljšimi gumami že ustavil, se je vozilo z najslabšimi še vedno premikalo skoraj 46 km/h – razlika, ki v resničnem prometu lahko pomeni usodne posledice.
Cena in varnost: razlike niso velike, posledice pač
Za najboljšo pnevmatiko testa je treba odšteti okoli 130 evrov, medtem ko ena izmed najslabših stane približno 80 evrov. Čeprav je razlika v ceni majhna, so razlike v zmogljivostih ogromne – predvsem ko govorimo o varnosti na mokri in zasneženi cesti.
Test je znova pokazal, da se varčevanje pri pnevmatikah ne izplača. Med najcenejšimi se skriva nekaj izjem, a velika večina ne dosega standardov, ki jih vozniki pričakujejo. Najbolj zanesljive rezultate prinašajo preverjene znamke iz višjega razreda, medtem ko je srednji razred dobra izbira za tiste, ki iščejo ravnovesje med ceno in kakovostjo.