Tehnika – Oplove motorne novosti

Opel bo do leta 2016 predstavil tri popolnoma nove družine motorjev in tako povsem zamenjal 80 odstotkov vseh svojih pogonskih strojev v osebnih avtomobilih. Hkrati z motorji bodo predstavili še nekaj novih menjalnikov.

20. 5. 2013

Skupaj pri Oplu napovedujejo kar 13 motorjev iz treh družin. Prvi dve novosti na motornem področju sta 1,6-litrska turbobencinski in turbodizelski motor, ki ju bodo postopoma dopolnili z novima rodovoma pet- in šeststopenjskih ročnih menjalnikov. Obsežnejša predstavitev prvih motorjev je predvidena za letošnjo mednarodno avtomobilsko razstavo v Frankfurtu, Opel pa je že ponudil priložnost za preizkus nekaj primerkov kombinacij predserijskih različic Oplovih motorjev in menjalnikov. Zanje pri Oplu trdijo, da bodo postavili nove mejnike v svojih razredih. Zasnove so se lotili podobno kot večina tekmecev – z zmanjševanjem (ali tujko downsizingom).

Za motorni novosti je značilno, da ponujata večjo moč in boljši navor, ugodnejši tek in udobje glede hrupa ter tudi nižje vsebnosti škodljivih snovi v izpuhu (manj CO2 na km). Oba motorja bodo pri Oplu seveda postopoma vgrajevali v večino modelov iz svoje ponudbe, bencinski 1.6 SIDI bo že prav kmalu na voljo v novi Cascadi, dizelskega pa bodo kupcem prvič kmalu ponudili v Zafiri Tourer.

Novi turbobencinski stroj je pri Oplu dobil oznako SIDI, okrajšava pomeni Spark Ignition Direct Injection, po slovensko torej vžig na iskro in neposredni vbrizg. Opel bo ta motor z enako prostornino pripravljal v dveh različicah. Kot 'Eco Turbo' bo imel nekaj skromnejše podatke o zmogljivosti – 125 kW moči in 20 Nm navora. Kot 'Performance Turbo' pa bo motor precej zmogljivejši, s 147 kW moči in 300 Nm navora. Kot že ime pove, je 'Eco Turbo' pripravljen tako, da so pri njem poudarjene lastnosti čim manjšega izpuha CO2 in čim manjše porabe goriva. Drugi pa je s 147 kW moči med že res močnimi v tem prostorninskem razredu (200 'konj'). V primerjavi z enako velikim dosedanjim Oplovim motorjem je novinec kar za 30 odstotkov zmogljivejši (moč in navor), ob tem pa so oplovci lahko porabo in izpuščanje CO2 zmanjšali za okoli 13 odstotkov. Pri tistem z oznako 'Eco Turbo' pa še posebno poudarjajo izredno dobro prožnost pri pospeševanju tudi iz zelo nizkih vrtljajev.

Novi turbobencinski motor je tudi precej tišji in oddaja manj tresljajev kot predhodnik. Za to je zaslužna nova konstrukcija motornega bloka s tankimi stenami, dvema izravnalnima gredema in lahko konstrukcijo drugih delov bloka motorja. Zelo kompaktno zasnovana so čela zgorevalnih prostorov, s štirimi odprtinami za ventile ter odprtino za svečko in vbrizg goriva v sredini. Primerno zahtevam je zasnovano tudi puhalo, s sistemom polnjenja 'twin scroll' (dvojnim vrtincem), kar omogoča zelo hiter dvig tlaka pri polnjenju valjev.

Kasneje je pri tem motorju pričakovati še za 200 kubičnih centimetrov večjo prostornino. Opel pripravlja tudi novo družino motorjev z okoli dvema litroma prostornine, ki jih bodo še precej bolj množično kot manjše lahko ponudili tudi drugim odjemalcem različnih znamk General Motorsa z drugih celin. Za Evropo in trge, kjer se kupci zadovoljujejo z manjšimi motorji, pa bo tretja družina, tokrat tri- in štirivaljnih motorjev, imela prostornino med 1.000 in 1.500 kubičnimi centimetri.

Druga novost z enako delovno prostornino bo kmalu na voljo v prvem modelu, Zafiri Tourer, a do konca letošnjega leta bo na voljo v vseh večjih Oplovih modelih. To je 1,6-litrski CDTI ecoFlex, kot ima oznako novi turbodizelski motor. V različici s 100 kW ima stroj na voljo kar 320 Nm navora, z njim pa bodo pri Oplu nadomestili sedanji 1,7-litrski CDTI ter tudi manj zmogljive različice dosedanjega dvolitrskega CDTI. Novi 1,6-litrski CDTI bo razen že znane čez čas imel še nekaj močnejših dodatnih različic. Ta novost je pri Oplu prvi turbodizelski motor z zgradbo povsem iz aluminija. Tudi povprečna litrska zmogljivost motorja daje oplovcem veliko razlogov, da so ponosni nanj, obljubljajo pa, da bo glede porabe goriva v Zafiri Tourer tudi najvarčnejši motor svojega razreda. Tudi po zvočnih in 'tresljajskih' lastnostih naj bi bila novost med vodilnimi. V Zafiri bo ta motor deloval z dodatnim sistemom za vbrizg sečnine za zmanjševanje vsebnosti saj v izpuhu in s skladiščnim katalizatorskim sistemom za spravilo dušikovih oksidov ter bo ustrezal normam izpuha po EU6. Pri tem bo imel predpisano obnavljanje zaloge sečnine na vsakih 15.000 kilometrov.

Pri menjalnikih je bil najprej predstavljen novi petstopenjski ročni, ki ga v nekatere modele Astre že vgrajujejo. Jeseni bo sledila predstavitev šeststopenjskega ročnega menjalnika. Oba imata v primerjavi s prejšnjimi manjši torni upor ter ju je lažje in natančneje upravljati. Za manjše modele pa je v pripravi tudi robotiziran ročni menjalnik, ki si med uporabniki sicer utrjuje položaj in ugled, a le pri tistih, ki jim nekaj pomeni udobje samodejnega pretikanja in niso neučakani ob malce daljših časovnih presledkih v primerjavi z običajnim ročnim menjalnikom. Ta bo najprej predstavljen še letos v nekaterih različicah Adama, kasneje pa tudi v Corsi.

Opel je napovedal tudi, da bodo v doglednem roku (neuradno okoli leta dni) kupcem ponudili prvi samodejni osemstopenjski menjalnik (za vgradnjo v avtomobile s prednjim pogonom). V različicah za bencinske in dizelske motorje bo zmogljivost vstopnega navora 400 ali 500 Nm, tak osemstopenjski menjalnik pa bo najprej na voljo v prenovljeni Insignii. Z njim bodo za okoli 3,6 odstotka izboljšali gospodarnost pri porabi goriva, menjalnik pa bo imel tudi funkcijo start-stop. Nova elektronska podpora pa bo izboljšala tudi čas pretikanja med posameznimi prestavnimi razmerji.

Dolgoročne napovedi različnih podjetij, ki se ukvarjajo z napovedovanjem avtomobilskega trga, so jih prepričale, da bodo samodejni menjalniki pri kupcih postali še bolj priljubljeni, smeri razvoja pa različne, tako da bodo kupci posegali tako po planetnih samodejnih menjalnikih s pretvorniki navora ('klasičnih' samodejnih menjalnikih) kot po brezstopenjskih in dvosklopčnih, pri vseh pa se bo povsem uveljavil sistem start-stop. Pri Oplu sicer preučujejo vse najpomembnejše smeri v razvoju menjalnikov, a za katere se bodo odločili in katere opustili, niso hoteli napovedati.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri