Predstavljamo: Pirelli Cinturato P1

28. 4. 2011 | Aljoša Mrak
Deli

Nikar ne bodite panični, če vas bodo prodajalci prepričevali, da je nova guma Pirelli Cinturato P1 zelena. Pri tem bodo namreč mislili na porabo goriva, ne pa na barvno kuliso.

Pirelli Cinturato P1 je povsem sveža novost iz italijanske zakladnice črnih in okroglih, zamenjala pa bo kar dva modela: Pirelli Cinturato P4 in Cinturato P6. Namenjena je majhnim in srednje velikim avtomobilom, od katerih vozniki zahtevajo nekaj več. Zato ni čudno, da smo gume P1 vozili na Miniju, BMW-ju serije 1, Alfa Romeu Giulietti, Audiju A1 in Mercedes-Benzu razreda A, torej na premiumskih vozilih segmenta C.

Gumo Pirelli Cinturato P1 bodo do konca leta 2011 ponujali v kar 39 velikostih (od 14 do 16 palcev), že od začetka pa bodo pokrili več kot 70 odstotkov evrop­s­kih trgov. Velike ambicije imajo tudi na azijskem trgu in trgu Latinske Amerike, že zdaj pa je potrjeno, da bo prva name­s­titev na nekaterih avtomobilih znamke BMW. Prednosti nove gume so skrbno oblikovana tekalna površina, uporaba ­silike za manjšo porabo goriva in dober rezultat na mokrem cestišču, predvsem pa razmeroma dolga življenjska doba, saj naj bi z gumo P1 zlahka prevozili kar 65 tisoč kilometrov (namesto 50).

V primerjavi z modeloma, ki ju zamen­juje, je Cinturato P1 lažja za 15 odstotkov in ima tudi zato kar za 25 odstotkov manjši kotalni upor. Zunanjega hrupa je manj kar za 1,5 decibela, notranjega pa za en decibel, kar z drugimi besedami pomeni udobnejšo vožnjo in več užitkov pri klepetanju s sopotnikom ali poslušanju radia. Poraba goriva je zmanjšana za štiri odstotke, prav toliko pa je izboljšan tudi izpust CO2. Glede na to, kako se avtomobilski izdelovalci trudijo za zmanjšanje vsakega grama na prevoženi kilometer, je štiri odstotke samo pri gumah lep dosežek. V določenih velikostih bo nova Cinturato P1 na voljo tudi v tehnologiji Run Flat Tyre (RFT), kar v slovenščino prevajamo kot praznovozna guma.

V Avto magazinu smo že pisali, da bodo imele vse nove gume od konca leta 2012 nalepko, ki bo morebitne kupce obveščala o rezultatih porabe goriva, zaviranju v mokrem in glasnosti gume. Razred A velja za najboljši, vsak naslednji (B, C, D, E, F, G) pa za slabšega. Pri Pirellijevi Cinturato P1 bo pisalo dvakrat B in 72 dB, kar je za velikoserijsko gumo zelo dober uspeh.
Italijani upajo, da bodo z novo gumo malce popravili prodajni uspeh, ki je z nekajodstotnim tržnim deležem pri nas trenutno zelo skromen. Eden od velikih adutov naj bi bila tudi cena, ki naj ne bi bila bistveno­ drugačna kot pri odhajajočih modelih ­Cinturato P4 in P6.

Od 14 do 16 palcev, tudi z RFT
Pirellijevo gumo Cinturato P1 bodo že do konca letošnjega leta ponujali v kar 39 velikostih, od 155/65 R14 T do 205/55 R16 V. Velikost 195/55 R16 H (oziroma 195/55 R16 V) bodo ponujali tudi v praznovozni tehnologiji, ki jo angleško poimenujemo RFT ali Run Flat Tyre. Taka guma kljub luknji omogoča še 80 kilometrov vožnje do prvega vulkanizerja, ki jo bo zamenjal namesto vas. Takrat lahko hitimo le do 80 km/h, vendar preverjeno tudi po ovinkih brez večjih težav, potrebujemo pa posebna platišča s sistemom za merjenje tlaka v gumah.

besedilo: Aljoša Mrak foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja