Elon Musk je goreč podpornik aktualnega predsednika Donalda Trumpa, kar bi za Teslo lahko bilo ugodno. A s seboj prinaša tudi številne druge težave, ki počasi prihajajo na površje.
Tesla se je v letu 2024 soočila z upadom prodaje v več evropskih državah, med njimi tudi v Veliki Britaniji, Franciji, na Švedskem, Norveškem in Nizozemskem. Razlogi za padec so vse večja konkurenca na trgu električnih vozil ter spremenjeno javno mnenje o izvršnem direktorju Elonu Musku, ki s svojimi političnimi izjavami in dejanji polarizira javnost.
Upad prodaje kljub rasti trga električnih vozil
Tesla je januarja 2024 v Veliki Britaniji prodala skoraj 12 odstotkov manj vozil, kljub temu da se je število registracij električnih vozil v tej državi povečalo na rekordno raven. Podoben trend je bil zaznan tudi v drugih evropskih državah: v Franciji je prodaja Tesle upadla za 63 odstotkov, na Švedskem za 44 odstotkov, na Norveškem za 38 odstotkov, na Nizozemskem pa za 42 odstotkov.
Tudi v največjem ameriškem avtomobilskem trgu, Kaliforniji, kjer je bilo leta 2024 registriranih več kot 1,7 milijona vozil, je prodaja Tesle padla za 12 odstotkov.
Medtem ko se Tesla sooča z izzivi, so njeni konkurenti v Veliki Britaniji okrepili prodajo. Nemški proizvajalci Volkswagen, Mercedes-Benz in Peugeot so januarja zabeležili višje prodajne številke, Tesla pa je padla z drugega na sedmo mesto med najbolj prodajanimi znamkami električnih vozil.
Ben Nelmes, izvršni direktor raziskovalne skupine New AutoMotive, meni, da glavni problem Tesle ni Muskov vpliv, temveč pomanjkanje novih modelov. “Tesla od predstavitve Modela Y leta 2020 ni ponudila novega mainstream modela, medtem ko so tekmeci, vključno s kitajskimi proizvajalci, lansirali sveže modele z naprednejšo tehnologijo,” je dejal.
Javnost se oddaljuje od Muska in Tesle
Poleg pomanjkanja inovacij se Tesla sooča tudi s spremenjenim javnim mnenjem o Musku. Ankete kažejo, da vse več kupcev povezuje znamko Tesla z Muskovo politično usmeritvijo in izjavami. Po raziskavi britanskega portala Electrifying.com je 59 odstotkov britanskih lastnikov električnih vozil oziroma tistih, ki jih nameravajo kupiti, dejalo, da jih Muskova podoba odvrača od nakupa Tesle.
Podobni rezultati prihajajo tudi iz Švedske, kjer se je delež pozitivnega mnenja o Tesli po podatkih raziskave Novus zmanjšal na 11 odstotkov, medtem ko se je delež negativnih mnenj povečal na 63 odstotkov.
Musk je s svojimi političnimi izjavami, vključno s podporo skrajno desnim strankam v Nemčiji in Veliki Britaniji, še dodatno razdelil javnost. Njegove objave na družbenem omrežju X (nekdanji Twitter) so sprožile kritike evropskih politikov, nekateri oglaševalci pa so zaradi širjenja dezinformacij zapustili platformo.
Obljube o cenejših modelih in avtonomni vožnji
Kljub padcu prodaje Tesla ostaja vodilna znamka električnih vozil v ZDA, Musk pa obljublja, da bo že leta 2025 predstavil cenejše modele. Podjetje namerava tudi povečati osredotočenost na tehnologije avtonomne vožnje, ki bi lahko dolgoročno izboljšale konkurenčnost znamke.
Čeprav je Tesla na borzi še vedno med najuspešnejšimi podjetji, bo morala v prihodnjih letih sprejeti strateške odločitve, če želi ostati relevantna v hitro razvijajočem se svetu električne mobilnosti.
Novo na Metroplay: "Treba je poznati žalost, nesrečo in poraz, da lahko ceniš vse te uspehe" | SIDDHARTA INTIMNO