Evropa resno grozi Tesli. Kakšna bo prihodnost Američanov na stari celini?

22. 12. 2025 | Gregor Žvab
Evropa resno grozi Tesli. Kakšna bo prihodnost Američanov na stari celini? (foto: Tesla)
Tesla

Izrazita rast evropskega trga električnih avtomobilov gre predvsem na račun rasti evropskih znamk.

Evropski trg baterijsko-električnih vozil (BEV) je novembra zabeležil zelo izrazito rast. Po predhodnih podatkih analitske hiše Dataforce je bilo v državah Evropske unije, EFTA in Združenega kraljestva registriranih 248.017 električnih avtomobilov, kar pomeni 38-odstotni skok v primerjavi z enakim obdobjem lani. K rasti pomembno prispeva predvsem hitro širjenje ponudbe novih modelov, zlasti v manjših in kompaktnih segmentih.

Čeprav sta Tesla Model 3 in Model Y tudi novembra ostala na vrhu prodajnih lestvic, je konkurenca očitno vse močnejša. Novi modeli, kot so Škoda Elroq, Renault 5 in Volkswagen ID.3, so z visokimi prodajnimi številkami jasno pokazali, da se Teslina prevlada postopoma krha.

Slovenski avto leta 2026
Uroš Modlic

Volkswagen je mesec zaključil kot najuspešnejša električna znamka v Evropi, pri čemer so pomembno vlogo odigrali modeli ID.7, ID.4 in ID.3. Tudi Renault je s prihodom nove generacije električnih malih avtomobilov občutno povečal prodajo, BMW pa je z dobrim sprejemom modela iX1 še zmanjšal zaostanek za Teslo. Posebej izstopa Škoda Elroq, ki je bila novembra tretji najbolje prodajani električni avtomobil, tik za Teslinim Modelom Y.

Nenavadna poroka: pred oltar stopila prava nevesta in digitalni ženin

Na letni ravni Tesla sicer še vedno ohranja prednost. Model Y po enajstih mesecih vodi s 127.067 registracijami, vendar se mu konkurenca hitro približuje. Skupno je bilo v obdobju januar–november v Evropi registriranih več kot 2,27 milijona električnih vozil, kar pomeni 27-odstotno rast.

Škoda Elroq RS
Škoda

Močno rast beleži tudi segment priključno-hibridnih vozil, kjer je novembra prodaja narasla za 35 odstotkov. Najuspešnejši model je bil BYD Seal U, ki se je povzpel na vrh tudi v skupnem seštevku letošnjega leta.

Med karoserijskimi razredi še naprej prevladujejo SUV-ji, zlasti kompaktni, kjer so poleg uveljavljenih modelov opazno k rasti prispevali tudi novi elektrificirani prihodi. Evropski avtomobilski trg tako vstopa v obdobje, ko elektrika ni več izjema, temveč vse bolj pravilo.

Po nemškem "autobahn" vzoru - avtoceste v prihodnje brez omejitve!