V Franciji so se lastniki vozil Tesla odločili poiskati pravico na sodišču. Proti proizvajalcu svojih avtomobilov so vložili tožbo.
Skupina lastnikov avtomobilov Tesla želi na gospodarskem sodišču v Parizu razveljaviti pogodbe o leasingu in doseči finančno nadomestilo, saj trdijo, da je blagovna znamka Tesla zaradi političnih stališč Elona Muska postala nezaželena in jim povzroča škodo.
Kot navajajo v tožbi, je podoba Tesle v javnosti vse bolj povezana s skrajno desnimi gibanji, potem ko je njen izvršni direktor Elon Musk v zadnjih mesecih večkrat javno podprl kontroverzne politične osebnosti, med drugim Donalda Trumpa in francosko političarko Marine Le Pen. Musk je Le Pen označil za žrtev političnega pregona, čeprav je bila obsojena zaradi poneverbe javnih sredstev. Še več razburjenja je sprožil njegov domnevni nacistični pozdrav na Trumpovi inavguraciji.
Tožniki v Franciji zatrjujejo, da takšno ravnanje vpliva na njihovo zasebno in poslovno življenje, saj naj bi vozila Tesla postala simbol skrajno desnih vrednot. Kot sta pojasnila njuna odvetnika Patrick Klugman in Ivan Terel, so njihovi klienti avtomobile kupili zaradi inovativnosti, trajnostne naravnanosti in napredne tehnologije – ne pa zato, da bi z njimi izražali politično pripadnost.
"Vozila Tesla so postala politično nabita ikona, kar škoduje uporabnikom, ki se z Muskovimi stališči ne strinjajo," opozarjajo v tožbi. Približno deset lastnikov se je že pridružilo tožbi, pričakuje pa se, da bi se jim lahko pridružili še drugi.
Padec zaupanja v blagovno znamko se že odraža tudi v prodajnih številkah. V Franciji je Tesla maja zabeležila 67-odstoten padec prodaje glede na enako obdobje lani, čeprav je celoten avtomobilski trg upadel bistveno manj – za 12,3 odstotkov. V prvih petih mesecih letošnjega leta je prodaja Tesel v Franciji skupno upadla za 47 odstotkov. Poleg tega se je zmanjšalo tudi povpraševanje po rabljenih vozilih, saj se številni lastniki želijo distancirati od blagovne znamke.
Čeprav ni jasno, ali bodo tožniki na sodišču uspeli, primer postavlja pomembno vprašanje: v kolikšni meri lahko ravnanje vodilnih osebnosti vpliva na ugled blagovne znamke in vrednost izdelkov v očeh uporabnikov. Za Teslo pa je to še en udarec v vrsti izzivov, s katerimi se trenutno sooča na evropskih trgih.