Nižjo ceno so pri Tesli zagotovili na podlagi opremljenosti, ne tehnologije.
Tesla je v Evropi na trg poslala novo osnovno različico Modela 3, ki je po novem dostopnejša za približno 3.000 evrov. Osnovni Model 3 Standard zdaj v večini držav stane manj kot 37.000 evrov, pri čemer so prihranek dosegli z odstranitvijo nekaterih udobnostnih elementov, medtem ko sta doseg in zmogljivost ostala skoraj nespremenjena.
Nova različica dopolnjuje podoben cenovni pristop pri Modelu Y, ki je Teslin globalno najbolje prodajani model. Ameriški proizvajalec se tako poskuša odzvati na vse ostrejšo konkurenco evropskih in predvsem kitajskih znamk, ki v Evropo prihajajo z vedno cenejšimi električnimi vozili.
Manj opreme, a skoraj enak doseg
Model 3 Standard ima 534 kilometrov dosega, kar je le malenkost manj od dosedanjega najdostopnejšega modela (554 kilometrov). Znižanje cene je Tesla dosegla z odstranitvijo nekaterih elementov notranje opreme. Vozniki bodo tako ostali brez ambientalne osvetlitve, zadnjega zaslona, ogrevanih zadnjih sedežev ter električno nastavljivega volana. Namesto devetih je nameščenih sedem zvočnikov, vzvratna ogledala pa nimajo samodejne zatemnitve.
Sedeži so po novem oblečeni v blago in ne v umetno usnje, prav tako niso več prezračevani. Številne spremembe tako nakazujejo, da Tesla išče predvsem možnosti za racionalizacijo stroškov, ne da bi pri tem bistveno posegla v ključne lastnosti vozila.
Po podatkih s Tesline spletne strani znaša cena Modela 3 Standard v Sloveniji 37.970 evrov, ob tem pa lahko kupci računajo še na 6.500 evrov subvencije.
Tesla s padcem prodaje, konkurenca se krepi
Prodaja Modela 3 je bila v Evropi do konca oktobra 29 odstotkov manjša kot v enakem obdobju lani, a je kljub temu ostal najbolje prodajani model v srednjem razredu z 64.785 prodanimi primerki. Teslin največji tekmec v tem segmentu je Volkswagenov električni ID.7, ki je do zdaj dosegel 60.800 registracij.
Pod črto pa Tesla letos v Evropi izgublja zagon. Skupna prodaja je namreč v prvih desetih mesecih leta upadla za približno 30 odstotkov, kar analitiki pripisujejo starejši modelni paleti, agresivnemu prodoru kitajskih proizvajalcev ter tudi negativni percepciji, povezani z izjavami in političnimi stališči Elona Muska.
Najcenejši Model 3 tako predstavlja poskus, kako s cenovno dostopnostjo ponovno pritegniti evropske kupce – boj za električno mobilnost pa bo v letu 2026 očitno še ostrejši.

