Gre za eno najvišjih odškodnin, ki so kadarkoli doletele Teslo.
Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla bo moral plačati 303 milijone evrov odškodnine zaradi smrtonosne prometne nesreče, ki se je zgodila aprila 2019 na Floridi. Porota je podjetje spoznala za soodgovorno za tragičen dogodek, saj je vozilo Model S, opremljeno s sistemom avtopilot, zadelo parkirano vozilo, pri čemer je umrla 27-letna Naibel Benavides Leon, njen takratni partner Dillon Angulo pa je utrpel hude poškodbe.
Nesreča se je zgodila, ko je voznik Tesle Model S, George McGee, vozil približno 100 km/h in zadel Chevrolet Tahoe, ki je stal ob robu ceste. Obe žrtvi sta se v trenutku trčenja nahajali tik ob vozilu. Po mnenju tožnikov je Tesla dovoljevala uporabo sistema avtopilot tudi na cestah, kjer ta ni bil zasnovan za delovanje, kar naj bi bilo odločilno za nastanek nesreče.
»Tesla je zasnovala avtopilot za uporabo na avtocestah z omejenim dostopom, vendar se je kljub temu odločila, da voznikom ne prepreči uporabe na drugih cestah,« je v izjavi poudaril Brett Schreiber, odvetnik družine žrtve. Dodal je, da sodba predstavlja »pravico za Naibel in priznanje hudih posledic za Dillona.«
Skupni znesek odškodnine znaša 303 milijone evrov, pri čemer gre 119 milijonov evrov za nadomestilo, preostalih 184 milijonov evrov pa predstavlja kazensko odškodnino, s katero je porota želela jasno sporočiti resnost odgovornosti.
Tesla na razsodbo še ni podala uradnega odziva.
Primer znova odpira razpravo o varnosti polavtonomnih sistemov za pomoč vozniku, kot je avtopilot, zlasti kadar ti sistemi niso omejeni glede na vrsto ceste. Avtopilot omogoča avtomatsko pospeševanje, zaviranje in ohranjanje smeri, a Tesla že vrsto let opozarja, da mora voznik ves čas ostajati pozoren in pripravljen prevzeti nadzor.
Odškodnina v višini 303 milijonov evrov predstavlja eno najvišjih izplačil proti Tesli v zgodovini podjetja in bi lahko služila kot precedens v prihodnjih primerih, povezanih z uporabo naprednih vozniških pripomočkov.