Tesla dramatično izgublja podporo v Nemčiji. Prodaja ameriških električnih avtomobilov je namreč v prvem četrtletju letošnjega leta padla za neverjetnih 62 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Uradni podatki kažejo, da je podjetje Tesla v prvih treh mesecih letošnjega leta v Nemčiji prodalo le 4935 novih avtomobilov, kar je 62 odstotkov manj kot v prvem četrtletju leta 2024. Slika je še slabša, če upoštevamo, da je nemški trg električnih vozil trenutno znova v vzponu in je v primerjavi z lanskim letom zrasel za 39 odstotkov.
Marca 2025 je prodaja Tesle padla za 43 odstotkov, potem ko je februarja padla za 76,3 odstotka, januarja pa za 59,5 odstotka. Nasprotno pa se je nemški trg električnih vozil samo marca povečal za 35,5 odstotka, pri čemer električna vozila zdaj predstavljajo 17 odstotkov vseh novih registracij.
Na upad prodaje je deloma sicer vplivala sprememba v proizvodnji in lansiranje prenovljenega Modela Y. V januarju in februarju se je berlinska Gigafactory prilagajala na spremembo v proizvodnji, številni kupci pa so čakali na nov model. A številke iz marca kažejo, da razlog za padec prodaje ni le začasna ustavitev proizvodnje in menjava modela.
Mnogi menijo, da je glavni razlog za težave Tesle javno mnenje o Elonu Musku v Nemčiji, ki je v zadnjih mesecih izrazito negativno. Zaradi svojih političnih aktivnosti si je prvi mož Tesle pridobil številne sovražnike na obeh straneh Atlantika, njegov padec priljubljenosti pa velja za enega glavnih razlogov za padec prodaje Teslinih avtomobilov.
Robert Habeck, odhajajoči nemški minister za gospodarstvo, pa v tem vidi nepričakovano priložnost za nemške proizvajalce avtomobilov, da kupcem, ki obračajo hrbet Tesli, ponudijo kvalitetne avtomobile domače proizvodnje.
Tesla pa se s težavami ne sooča le v Nemčiji. V prvem četrtletju je globalna prodaja znašala 336.681 vozil, kar je 13 odstotkov manj kot leto prej, nič bolje pa ni bilo z delnicami, ki so od januarja izgubile približno 36 odstotkov vrednosti.