Zgodilo se je nepredstavljivo - Tesla je po prodaji prehitela evropskega velikana

14. 1. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Kar 120.000 avtomobilov več so kupcem dobavili Američani, kar še dodatno nakazuje krizo tradicionalnih, evropskih proizvajalcev.

Pri Tesli so v preteklem letu dosegli pomemben mejnik – prehiteli so prestižnega nemškega proizvajalca vozil Audi, kljub temu da niso izpolnili pričakovanih prodajnih ciljev.  

Audi je v letu 2024 prodal 1,67 milijona vozil, kar predstavlja 12-odstotni padec v primerjavi z letom prej. Zmanjšano povpraševanje po električnih modelih in okrepljena konkurenca na evropskem in kitajskem trgu sta Audi potisnila za Teslo, ki je v istem obdobju dobavila 1,79 milijona vozil.  

tesla, model y, juniper
Tesla

Leto 2024 pa kljub temu ni minilo brez težav za Teslo. Ameriški proizvajalec je prvič v več kot desetletju zabeležil letni padec dobav, a je vseeno ohranil vodstvo pred kitajskim BYD kot največji prodajalec električnih vozil na svetu. Teslina hitra rast v zadnjih letih pa ji je omogočila, da je izkoristila morebitne spodrsljaje tradicionalnih avtomobilskih velikanov. Model Y, ki se uvršča med najbolje prodajane avtomobile na svetu, bo letos doživel prenovo, kar bi lahko še dodatno okrepilo prodajo.  

Audi je zabeležil padec prodaje na trgih, kot so Nemčija, Kitajska in Severna Amerika. Prodaja povsem električnih vozil je padla za 8 odstotkov, na približno 164.000 enot. Zaradi zmanjšanega povpraševanja po električnem SUV modelu Q8 E-tron pa Audi tudi zapira tovarno v Bruslju.  

Zgodilo se je nepredstavljivo - Tesla je po prodaji prehitela evropskega velikana
Audi

Za izboljšanje prodajnih rezultatov Audi letos načrtuje posodobitve priljubljenih modelov, kot sta A7 in Q3. Poleg tega bodo kupcem ponudili več novih priključnih hibridov, je napovedal generalni direktor Gernot Döllner.  

Tesla je s svojim drznim pristopom in hitro rastjo postavila nove standarde v avtomobilski industriji, medtem ko se tradicionalni proizvajalci soočajo z izzivi na področju elektrifikacije in tržnih razmer. Kako se bo ta dinamika razvijala v prihodnosti, bo ključno vprašanje za celotno avtomobilsko industrijo.

Vodilni si bodo znižali plače in na ta način privarčevali na stotine milijonov evrov