Z osmega na 95. mesto.
Podjetje Tesla se trenutno sooča z enim najresnejših izzivov v svoji zgodovini – drastičnim upadom javne podobe, zaupanja kupcev in tržnega deleža. Analitiki opozarjajo, da je podjetje izgubilo pomemben del svoje tradicionalne baze kupcev, kar se odraža tudi v finančnih rezultatih in padcu prodaje na ključnih trgih.
Strokovnjak za marketing Scott Galloway z newyorške univerze ocenjuje, da gre za eno največjih kriz identitete blagovne znamke v sodobnem poslovnem svetu. Po njegovem mnenju je prelomni trenutek nastopil, ko se je izvršni direktor Elon Musk začel politično povezovati z ameriško desnico in javno izražati podporo predsedniku Donaldu Trumpu.
Tesla je bila še leta 2021 uvrščena med deset najbolj cenjenih blagovnih znamk v ZDA, a je do leta 2025 zdrsnila globoko po lestvici ugleda – na 95. mesto v raziskavi Axios Harris. Po mnenju analitikov je razlog predvsem v odtujitvi liberalnejših kupcev, ki so bili dolga leta nosilci Tesline rasti. Po drugi strani podjetju ni uspelo prepričati bolj konservativno usmerjenih potrošnikov, kjer zanimanje za električna vozila ostaja nizko.
Največja izguba zaupanja se kaže na evropskih trgih. V prvem četrtletju letošnjega leta je Tesla zabeležila 71-odstotni padec dobička, medtem ko so prodajne številke v posameznih državah še bolj zgovorne: na Švedskem se je prodaja zmanjšala za več kot 80 odstotkov, na Nizozemskem za 74 odstotkov in v Franciji za skoraj 60 odstotkov. Prvič doslej je kitajski tekmec BYD v Evropi presegel Teslo po številu prodanih električnih vozil.
Elon Musk je ob predstavitvi poslovnih rezultatov priznal, da se mora znova osredotočiti na vodenje podjetja in razvoj ključnih tehnologij. Napovedal je večjo osebno prisotnost v podjetju Tesla ter poudaril nujnost stabilizacije poslovanja.
Vendar pa poznavalci opozarjajo, da bo za povrnitev zaupanja kupcev in vlagateljev potrebnega precej več kot le sprememba fokusa – predvsem v času, ko je konkurenca na trgu električnih vozil vse močnejša, politična polarizacija pa dodatno otežuje ohranjanje širše privlačnosti blagovne znamke.