Zavarovalne premije za avtomobile te znamke bodo očitno šle v višave. Lastniki pa nič krivi, nič dolžni

21. 3. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Nekateri bodo zagotovo tudi zaradi tega pogledovali proti drugim znamkam.

Lastniki Tesel, predvsem v ZDA, se vse pogosteje soočajo z vandalizmom, kar neposredno vpliva na stroške njihovega zavarovanja. Avtomobili so tarča poškodovanj, razbitih stekel, grafitov in celo požigov. Glavni razlog za tovrstne napade ni usmerjen proti voznikom samim, temveč proti izvršnemu direktorju podjetja, Elonu Musku, katerega javne in politične poteze pogosto razburijo javnost.

Vandalizem - Tesla
Profimedia

Zaradi vandalizma vse višje zavarovalne premije

Ker se število prijavljenih primerov vandalizma povečuje, zavarovalnice ustrezno prilagajajo svoje tarife. V praksi to pomeni, da tudi odgovorni lastniki Tesel – tisti brez kazenskih točk ali prometnih nesreč – plačujejo višje zavarovalne premije, ker so njihove Tesle postale bolj tvegana zavarovalna naložba.

Popravila zaradi vandalizma običajno sprožijo uveljavljanje kaska, kar dolgoročno zvišuje premije. In ko se to začne dogajati množično, se spremembe v zavarovalniških politikah dotaknejo celotnega voznega parka, ne le posameznikov.

Vandalizem - Tesla
Profimedia

Tesla – med najdražjimi znamkami za zavarovanje

Po podatkih zavarovalniških analitikov so Teslini modeli (Model 3, Y in X) trenutno med najdražjimi električnimi vozili za zavarovanje. Letna polna zavarovalna premija za Model 3 je v povprečju narasla na več kot 4.300 evrov, kar je kar 25 odstotkov več kot pri primerljivem Mercedes-Benz razredu A. Še več, zavarovanje Cybertrucka v letu 2025 znaša okoli 3.800 evrov na leto.

Mesečni strošek zavarovanja Modela 3 že presega mesečni obrok za povsem nov kompaktni avtomobil, kar lastništvo Tesle za marsikoga postavlja pod vprašaj.

Vandalizem - Tesla
Profimedia

Lastniki so v neugodnem položaju

V nasprotju z običajnimi razlogi za višje premije – kot so dragi rezervni deli ali zapleteni popravki – gre v tem primeru za družbeno-politični kontekst, ki neposredno vpliva na lastnike. Mnogi aktivisti celo pozivajo k prodaji Teslinih vozil, češ da bo to zmanjšalo njihovo prepoznavnost in posledično tarčo napadov. A za večino voznikov to ni realna možnost.

Če se trend vandalizma ne bo umiril, bi lahko Teslina vozila postala dolgoročno nevzdržna za lastnike – ne zaradi tehnologije, ampak zaradi stroškov, ki jih prinašajo dogodki, na katere nimajo vpliva.

Pri naših sosedih se obetajo boljši časi. Rešitelji pa prihajajo s Kitajske

Novo na Metroplay: Pižama in certificirana nutricionistka Mojca Cepuš nas naučita brati deklaracije na prehranskih izdelkih | Več vem, bolje jem