Izkušnja v tretji vrsti bo v Tesli Model Y L vse prej kot dobra.
Tesla je na Kitajskem uradno predstavila novo različico Modela Y L, ki prinaša šest-sedežno zasnovo (2+2+2) in je zdaj na ogled v tamkajšnjih prodajnih salonih. Cene se začnejo pri približno 43.000 evrih, prve dobave pa so napovedane za september 2025.
V primerjavi s standardnim Modelom Y ima različica L za 150 mm daljšo medosno razdaljo, kar omogoča vgradnjo tretje vrste sedežev. Opremljena je s štirikolesnim pogonom, nastavljivim vzmetenjem in ima po kitajskem standardu CLTC doseg do 751 kilometrov. Pospešek z mesta do 100 km/h doseže v 4,5 sekunde, kar pomeni, da ostaja eden najzmogljivejših električnih SUV-jev v razredu.
Največ zanimanja je ob predstavitvi požela nova tretja vrsta sedežev. Druga vrsta prinaša več udobja – individualna sedeža z gretjem in hlajenjem, nove zvočnike ter električni dvižni naslon za roke. Pri tretji vrsti pa so se hitro pokazale omejitve. Kljub večji karoseriji se potniki srečajo z okoli 10 cm visokim sredinskim grebenom pri vstopu, sedeži pa so majhni in s kratkim sedalnim delom, kar pomeni slabo oporo za noge.
Za osebo visoko 170 cm prostora za kolena sicer ni kritično malo – približno za širino pesti –, a prostora za glavo močno primanjkuje. Med glavo in zadnjim steklom ostane le nekaj centimetrov, zaradi česar je pri vožnji čez neravnine možnost udarcev precejšnja. Veliko zadnje okno, ki je nameščeno tik ob glavi, sproža tudi vprašanja o zaščiti pred soncem in UV-žarki. Eden od obiskovalcev salona je izkušnjo v tretji vrsti slikovito opisal kot »vožnjo v kabrioletu«.
Prtljažnik je z vsemi postavljenimi sedeži precej omejen in sprejme le približno tri nahrbtnike, pri čemer sicer pomagajo dodatni predal pod dnom (za dve torbi) in sprednji prtljažnik (frunk) s 116 litri prostornine.
Čeprav Tesla z Modelom Y L cilja na rastoči kitajski trg družinskih SUV-jev, kjer mu konkurenco predstavljajo električni tekmeci, kot sta Onvo L90 in Li Auto i8, ostajajo dvomi o uporabnosti tretje vrste. Ohranitev kupejevske oblike karoserije poskrbi za prepoznavno silhueto, a hkrati prinaša kompromise pri udobju in praktičnosti, zaradi česar Model Y L težko prepriča kot polnovreden šest ali sedemsedežnik.