Lojalnost Teslinih kupcev je strmoglavila. To je glavni razlog

6. 8. 2025 | Gregor Žvab
Lojalnost Teslinih kupcev je strmoglavila. To je glavni razlog (foto: newspress UK)
newspress UK

Politična aktivacija izvršnega direktorja je pustila velike posledice.

Tesla, nekoč absolutni prvak v zvestobi kupcev med avtomobilskimi znamkami v ZDA, je v zadnjem letu doživela občuten padec na tem področju. Po podatkih analitskega podjetja S&P Global Mobility, ki jih je ekskluzivno objavil Reuters, naj bi bil razlog za ta preobrat predvsem politični angažma Elona Muska, izvršnega direktorja podjetja.

Do junija 2024 je bilo kar 73 odstotkov ameriških gospodinjstev, ki so že imela vozilo Tesla in so kupovala nov avtomobil, znova zvestih isti znamki. To je bil najvišji delež zvestobe med vsemi avtomobilskimi proizvajalci v ZDA. A nato se je začel strm padec.

Po Muskovem javnem podpori Donaldu Trumpu v juliju 2024 – takoj po poskusu atentata na republikanskega kandidata – se je zvestoba Teslinih kupcev začela manjšati. Dodatno je na ugled vplivalo tudi njegovo vodenje novega "Ministrstva za učinkovitost vlade" ter odpustitve tisočev javnih uslužbencev, kar je sprožilo neodobravanje pri delu ekološko ozaveščene in pogosto levo usmerjene baze Teslinih kupcev, poroča Reuters.

Kampisti na hrvaški obali parkirajo tik ob morju. Ko jih ujamejo, so polni izgovorov

Najnižjo točko je Tesla dosegla marca 2025, ko je zvestoba padla na 49,9 odstotka, kar je pod industrijskim povprečjem. Po besedah analitika S&P Toma Libbyja gre za »neprecedenčen primer tako hitrega upada lojalnosti. Še nikoli nismo videli, da bi vodilna znamka v tako kratkem času padla na raven povprečja,« je dejal.

Do maja 2025 se je Teslina stopnja lojalnosti nekoliko popravila in dosegla 57,4 odstotka, kar jo je ponovno postavilo nad povprečje in na raven Toyote. Vendar pa ostaja daleč od nekdanje vodilne pozicije.

Podatki kažejo, da Muskov politični angažma škoduje podobi znamke Tesla, še posebej pri kupcih, ki imajo okoljsko in družbeno bolj liberalna stališča. Analitik Morningstarja Seth Goldstein ocenjuje, da so »kupci z demokratskimi nagnjenji začeli razmišljati tudi o alternativnih znamkah«.

Za dodatno razburjenje je v začetku tedna poskrbela še novica, da je Tesla Musku podelila 96 milijonov delnic v vrednosti približno 29 milijard evrov, kljub sodni odločitvi, ki je razveljavila njegovo prvotno pogodbo zaradi kršitev interesov delničarjev.

Tesla in Musk na te podatke in očitke nista podala uradnega komentarja. Jasno pa je, da se znamka, ki je zgradila svoj sloves na napredni tehnologiji in okoljski ozaveščenosti, zdaj sooča s posledicami osebnih odločitev njenega prvega moža.

Tesla na evropskem trgu potihem ukinja dva pionirska modela. To sta avtomobila, ki ju ne bo mogoče več naročiti

Novo na Metroplay: Uveljavljena dirigentka Živa Ploj Peršuh o predanosti in čarovniji, ki nastane na odru