To je Audi z najprostornejšo notranjostjo doslej

19. 4. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Pri Audiju so s tretjim konceptom v seriji sphere - Urbansphere - razkrili načrte za novi avtomobil, namenjen udobni urbani mobilnosti.

S konceptom Audi Urbansphere so imeli sprva v mislih velikanska in prometna kitajska mesta, seveda pa je ideja povsem primerna za urbane centre po vsem svetu. Ker v takšnem okolju manjka predvsem zasebnosti in osebnega prostora, so zasnovali Audi z najprostornejšo notranjostjo doslej. Posebej pa so se posvetili tudi tehnologijam v notranjosti in digitalnim storitvam, ki nam krajšajo čas. Pri Audiju pravijo, da gre v tem smislu za povsem novo raven izkušnje.

Medosna razdalja, v katero bi spravil mestni avto

Gre za izjemno velik avtomobil - v dolžino meri 5,51 metra, v širino 2,01 metra, visok je 1,78 metra, najpomembnejši podatek pa je tisti o medosni razdalji, ki znaša kar 3,4 metra. To je kar 40 centimetrov več v primerjavi z Audijevo admiralsko limuzino A8 (celo 27 centimetrov več od podaljšane različice.

V notranjosti so to kar najbolje izkoristili, čeprav gre bolj kot za prevažanje večjega števila ljudi za prostorsko in tehnološko podprto udobje štirih potnikov. Sprednja sedeža se zavrtita, zadnja pa ponujata zasebnost in vsak svoj zabavno/delovni prostor z lastnimi zasloni in zvočniki. Ko želita potnika zadaj infozabavno tehnologijo uporabljati skupaj, pa se iz strehe spusti večji prosojni OLED zaslon, ki se razteza po celotni širini kabine. Ko ni v uporabi, se vidi skozenj.

Materiali v notranjosti so izbrani z mislijo na trajnost. Sedežne prevleke so narejene iz recikliranega poliamida, pa potem les dreves, ki rastejo blizu tovarni ter bambus, ki raste hitreje, pri tem pa ne uporabljajo kemikalij. Prostornost dodatno poudarja odsotnost B stebrička - zadnja vrata se odpirajo nazaj. Volan, in stopalke se skrijejo, ko jih voznik ne potrebuje. Podobno je z informacijami na zaslonih.

Preberite tudi: Audi Skysphere - Športnik in potovalnik v enem

Teoretična zmogljivost polnjenja kar 270 kW

Verjetno namreč ni treba posebej poudarjati, da gre za konceptno vozilo na električni pogon z ambicijo po avtonomni vožnji (četrta raven avtonomnosti). Poganjata ga dva električna motorja s skupno močjo 295 kW in 690 Nm sistemskega navora. Baterija zmogljivosti 120 kWh naj bi zadoščala za do 750 kilometrov dosega, s polnjenjem z zmogljivostjo 270 kW pa bi se od petih do 80 odstotkov napolnjenosti baterija napolnila v manj kot 25 minutah, medtem ko bo v desetih minutah na primerni superhitri polnilnici mogoče dodati 300 kilometrov dosega.

Koncept se sicer vozi na kar 24-palčnih platiščih (ta so poklon konceptu Avus iz 90-ih), vpetje spredaj je pettočkovno, tudi večtočkovno zadnje vpetje pa je narejeno iz lahkega aluminija. Zaradi ekstremno dolge medosne razdalje je štirikolesno krmiljenje več kot dobrodošlo, urbansphere pa ima potem še zračno vzmetenje in aktivne blažilce.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol