To je avto (ki ni italijanski) in naj bi oživil italijansko avtomobilsko industrijo

29. 10. 2025 | Gregor Žvab

V tovarni Melfi na jugu Italije se je začela proizvodnja nove generacije Jeepa Compass, enega najpomembnejših modelov znamke in koncerna Stellantis, ki v zadnjih letih išče načine za ponovno oživitev italijanske avtomobilske proizvodnje.

Novi Compass temelji na platformi STLA Medium, ki bo služila kot osnova tudi drugim modelom skupine. Za zdaj se v Melfiju izdelujeta hibridna in povsem električna različica, slednja naj bi imela do 650 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Priključni hibrid je načrtovan za leto 2026, prve dobave kupcem pa naj bi se začele še letos.

Jeep Compass - proizvodnja v Italiji
Jeep

Compass ostaja eden najbolj prodajanih modelov Jeepa, saj so jih od začetka proizvodnje prodali že okoli 2,5 milijona. Novi model bo namenjen več kot 60 trgom po svetu, med njimi Evropi, Aziji, Afriki in Avstraliji. Ameriški trg bo vozila dobival iz tamkajšnjih tovarn, da bi se izognili uvoznim carinam, ki so v zadnjih letih dodatno obremenile evropsko proizvodnjo.

Stellantis se v Italiji trenutno sooča z upadom proizvodnje. Po ocenah sindikata FIM Cisl naj bi italijanske tovarne letos izdelale nekaj več kot 310.000 vozil, kar je najmanj po letu 1955. Lani je proizvodnja znašala približno 283.000 avtomobilov, kar že kaže na dolgoletni trend zmanjševanja obsega.

Labod povzročil zamude in odpovedi vlakov
Jeep Compass - proizvodnja v Italiji
Jeep

Koncern želi trend obrniti z novimi modeli, med drugim z osveženim Fiatom 500 hibrid, katerega proizvodnja se bo začela prihodnji mesec v torinski tovarni Mirafiori. Ti projekti so del širšega načrta, ki ga je Stellantis predstavil konec lanskega leta, a večjih učinkov ni pričakovati pred letom 2026, ko naj bi novi modeli dosegli polno proizvodnjo.

Tovarna Melfi, kjer so Jeepova vozila začeli sestavljati že leta 2014, je bila prva proizvodna lokacija znamke zunaj Severne Amerike. Novi Compass tako ne pomeni le nadaljevanja dolgoletne tradicije, ampak tudi preizkus, ali lahko italijanska avtomobilska industrija znova pridobi na pomenu znotraj enega največjih svetovnih proizvajalcev vozil.

Najhitrejši serijski GTI vseh časov tudi za Slovence. Zdaj je jasno, kdaj se bo pri nas začela predprodaja

Novo na Metroplay: Paralimpijec Darko Đurić o svojih neverjetnih življenjskih izkušnjah (od rejniške družine do svetovnih rekordov)