Ne doseže niti 300 kilometrov na uro, a vendar je novi 911 GT3 RS popolna igrača za dirkališče - in cesto

17. 8. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Porsche je predstavil svoje najnovejše orožje za "track day" dogodke. Iz Stuttgarta prihaja najekstremnejši in najbolj aerodinamično napreden Porsche serije GT doslej.

Porsche je z novim GT3 RS želel narediti najradikalnejši 911 serije GT doslej, ki ga je mogoče registrirati za vožnjo v prometu. Ultimativno orodje za "track day" dogodke. Seveda se vse prične pri obstoječem 911 GT3, ki so mu močno nadgradili zmogljivosti. Za začetek povsem nova raven aerodinamike, ki je kar trikrat zmogljivejša od omenjenega 911 GT3 in dvakrat zmogljivejša od predhodnika - 991 GT3 RS.

To so dosegli z drugačno zasnovo sprednjega dela avtomobila, kjer so namesto treh manjših uporabili en velik hladilnik, nameščen na sredini. Enako kot v dirkalniku GT3 R torej. Plavuti na pokrovu motorja in strehi pa vroč zrak potiskata stran od motorja. Za sprednjo masko se potem nahaja par aktivnih krilc, ki skrbita za potiskanje sprednje osi k tlom in se lahko v treh desetinkah sekunde zavrtita za 180 stopinj. Z novo odprtino za kolesom je povečano odzračevanje kolesnih odprtin spredaj, zaradi česar so morali preoblikovati tudi vrata. Aktivno pa je tudi visoko nameščeno zadnje krilo z DRS funkcijo, ki s prilagajanjem krilca upor zraka zmanjša za 30 odstotkov. Pri 285 km/h tako novi GT3 RS k tlom pritiska s silo 860 kg.

Tu so potem ukrepi za zmanjšanje teže, čeprav je pri 1.450 kg GT3 RS zaradi vse dodatne mehanike na koncu 15 kg težji v primerjavi z GT3 - zadnje krilo, streha, vrata, pokrov spredaj in odbijač so iz ogljikovih vlaken (oz. ojačane plastike), prav tako nekateri deli podvozja. Precej so privarčevali tudi v notranjosti, ki je dirkaško osredotočena, a ne zares surova, čeprav je kljuko (pričakovano!) zopet zamenjal rdeč trak.

V štirilitrskem šestvaljniku so v primerjavi z GT3 z novo odmično gredjo uspeli poiskati še 15 "konj", tako da sedaj zmore 525 KM oz. 386 kW, ki jih doseže pri višjih vrtljajih, ter 465 Nm največjega navora. Do 100 km/h pospeši v 3,2 sekundah, zaradi aerodinamičnega paketa pa je nekoliko nižja najvišja hitrost, ki znaša 296 km/h - GT3 s PDK menjalnikom doseže 318 km/h, z ročnim pa 320 km/h. Edina izbira pri RS-u je samodejni sedemstopenjski PDK menjalnik.

Tudi GT3 RS ima na sprednji osi dvojna trikotna vodila, zadaj pa večtočkovno vpetje. Prilagodljivo blaženje ni več omejeno na tri nastavitve, stopnja stiskanja in odboja blažilcev pa je prvič elektronsko nastavljiva iz kabine, in to med vožnjo, v osmih različnih nastavitvah ter za vsako os posebej.

Vzmetenje se nastavlja z dodatnim stikalom na volanu, s tretjim stikalom pa se nastavlja delovanje sistema za nadzor oprijema in delovanje računalniško nadzorovane zapore diferenciala na zadnji gnani osi. Širši je sicer tudi kolotek - na platiščih s sredinskim vijakom so spredaj pnevmatike širine 275, zadaj pa 335. Zmogljivejši je tudi zavorni paket.

Preberite tudi: Porsche 911 GT3 - vselej čistokrvni športnik

Gre torej za ekstremno orožje, s katerim se lahko do dirkališča pripeljete po javnih cestah. Za tiste najbolj resne s paketom Clubsport brez doplačila dodajo varnostno kletko, šesttočkovne varnostne pasove na sicer serijskih karbonskih sedežih ter gasilni aparat. V paketu Weissach pa je varnostna kletka in še nekateri elementi, kot sta oba stabilizatorja, narejena iz ogljikovih vlaken. Porsche 911 GT3 RS sicer izdeluje v majhnih količinah, stal pa bo okoli 250 tisočakov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja