To je Born, prvi električni model Cupre

25. 5. 2021
Deli

Born je sicer sorodstveno povezan z ID.3, a stavi na dinamiko in prinaša nekatere tehnološke novosti

Born je rojen! A ime novega prvega povsem električnega modela športne znamke Cupra (ki se je rodila iz nekdanje podznamke Seata) ne izvira iz angleščine, temveč iz istoimenskega predela Barcelone. Ker je Cupra, Born kljub elektrifikaciji stavi na dinamiko in zmogljivosti.

Silhueta morda še razkriva sorodstveno vez s Volkwsganovim modelom ID.3, a se je razvoj modela, ki naj bi po prvotnih načrtih pripadal Seatu, naposled pa je nastal kot Cupra, nekje na poti ločil. Seveda je osnova koncernska platforma MEB, kar pomeni zadaj nameščeni elektromotor in pogon na zadnji osi.

Prvi s prilagodljivim blaženjem

Izraža pa zunanja podoba z ostrejšimi, drznejšimi potezami in zdaj že prepoznavno Cuprino bronasto barvo detajlov seveda več dinamike, tudi zato je zmogljivejša od dveh različic elektromotorja - ta sicer ponuja 110 ali 150 kilovatov - na voljo tudi v izvedenki e-Boost z dodatnimi 20 kilovati moči, kar Bornu zagotavlja pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v zgolj 6,6 sekunde.

Nobelov nagrajenec svari: umetna inteligenca lahko povzroči izumrtje človeštva

Inženirji so sicer največ pozornosti namenili nastavitvam podvozja, Born pa je tudi prvi model na tej platformi s prilagodljivim blaženjem in progresivnim krmiljenjem, ki razmerje spreminja glede na razmere in hitrost. Zvrhano mero športnega značaja ponuja tudi potniška kabina s športnimi sedeži in t.i. satelitskimi stikali na volanskem obroču, ki pa v osnovi - tako kot pri ID.3 - stavi na prostornost in uporabnost.

Do 540 kilometrov dosega

Born je na voljo s tremi različno zmogljivimi baterijami, in sicer s kapaciteto 45, 58 ali 77 kilovatnih ur. In v kombinaciji s slednjo po tovarniških podatkih ponuja najdaljši doseg do 540 kilometrov.  Z enosmernim polnjenjem lahko sprejema tok moči 125 kilovatov, na tak način pa ga je za doseg 100 kilometrov mogoče napolniti v 7 minutah.

Bo pa na Borna potrebno še malce počakati, saj bo proizvodnja tega v Barceloni zasnovanega in oblikovanega modela stekla septembra v tovarni v nemškem mestu Zwickau, avtomobil pa bo po napovedih na voljo do konca leta.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?