Novi Renault Rafale ni le kupejevski Austral, pač pa prvi Renault, ki je nastal z novim oblikovalskim jezikom pod vodstvom novega vodje oblikovanja.
Francozi so že z Australom pokazali več ambicioznosti tako na področju oblikovanja kot tehnologije, Rafale pa je za Renault spet korak v svežo smer - v razred kupejevsko oblikovanih modelov SUV segmenta D. Čeprav si delita veliko tehnologije, pa sicer Rafale na videz ni le kupejevski Austral. V tem smislu je pravzaprav novost. Prvi rezultat novega oblikovalskega jezika, ki ga je začrtal novi vodja oblikovanja Gilles Vidal.
In če vas novi žarometi v kombinaciji z dnevnimi lučmi nekoliko spominjajo na avto kakšne druge francoske znamke - Vidal je pred tem isto funkcijo opravljal pri Peugeotu. Tudi zadek s kupejevsko spuščajočo streho je povsem svež.
Navdih za ime so sicer dobili v letalstvu. Caudron-Renault Rafale je letalo, ki je leta 1934 s 445 km/h podrlo takratni hitrostni rekord, beseda "rafale" pa v francoščini sicer pomeni piš vetra. Renault Rafale sicer predstavlja kot vrhunec svoje ponudbe, ki simbolizira strateško odločitev o tržnem premiku navzgor, je osredotočen na užitke v vožnji. Tako so po Renaultovih besedah tudi nastavili krmiljenje in podvozje, ki - tako kot pri Australu - omogoča tudi štirikolesno krmiljenje.
Dolg je 4,71 metra (medosna razdalja meri 2,74 metra), širok 1,86, visok pa 1,61 metra. Medosna razdalja je enaka Espaceovi, sicer pa je Rafale krajši le dvanajst milimetrov. Slednjemu je skoraj kos tudi s 647 litri prostora v prtljažniku.
Notranjost je na drugi strani pretežno enaka Australovi (in Espaceovi). Na fotografijah je najvišji paket opreme Esprit Alpine s športnim pridihom, ki ga prinaša oblazinjenje iz alcantare in kontrastni šivi ter prepoznavni Alpinovi logotipi na sedežih. Tudi infozabavni sistem OpenR Link z 12-palčnim navpičnim sredinskim in 12,3-palčnim voznikovim zaslonom je na prvi pogled enak, čeprav ima očitno nekoliko spremenjen uporabniški vmesnik. Na voljo je tudi širok nabor asistenčnih sistemov. Panoramska steklena streha je samozatemnilna.
Preberite si tudi test Australa Iconic Esprit Alpine E-Tech
Pogoni? Za zdaj samo klasični hibrid E-Tech z 1,2-litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom, električnim motorjem, zagonskim alternatorjem, kompleksno rešitvijo prenosa moči s štiristopenjskim menjalnikom ter baterijo kapacitete 2 kWh, kar poznamo iz Australa. Zmore 147 kW (200 KM) moči in 205 Nm navora.
Poganja sprednji par koles. Prihaja pa tudi zmogljivejši priključni hibrid s štirikolesnim pogonom - E-Tech 4x4 - z 221 kW (300 KM) moči. Natančnejših podatkov še ni, a v osnovi naj bi šlo za enak pogon z dodatnim električnim motorjem na zadnji osi in posodobitvami podvozja, obljubljajo pa konkreten električni doseg.
Renaulta Australa pa smo zapeljali tudi pred Avto magazinovo kamero.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del