Najbolje se je odrezala nemška znamka, najslabše pa električni avtomobili.
Ob nakupu novega avtomobila večina kupcev najprej pogleda ceno – a prava izguba denarja se skriva v vrednosti, ki jo vozilo izgubi skozi leta lastništva. »Razlike med posameznimi tipi vozil so ogromne – napačna izbira lahko pomeni deset tisočakov izgubljene vrednosti.« opozarja Karl Brauer, glavni analitik iSeeCars. Največji udarec se seveda zgodi, ko je avtomobil še skoraj nov, padec vrednosti pa postopoma pojenja. Nova analiza podatkov portala iSeeCars za ameriški trg razkriva, kateri avtomobili po petih letih izgubijo največ vrednosti in kateri jo presenetljivo dobro zadržijo.
Najslabši so pretežno električni in luksuzni avtomobili
Rezultati niso spodbudni za tiste, ki prisegajo na elektriko. Električni avtomobili v povprečju izgubijo kar 58,8 % vrednosti v petih letih – kar pomeni, da vozilo vredno 50.000 evrov po pol desetletja stane le še dobrih 20.000 evrov. Na dnu lestvice so se znašli Jaguar I-PACE, ki je v prvih petih letih izgubil 52.000 dolarjev oziroma kar 72,2 odstotkov svoje vrednosti, tesno mu sledita še BMW serije 7 in Tesla Model S, s 67,1 ter 65,2 odstotkov izgubljene vrednosti.
Naslednjih 22 najslabših je izgubilo med 65 in 60 odstotkov vrednosti, gre pa skoraj ekskluzivno za luksuzna ali električna vozila. Po drugi strani se je presenetljivo dobro odrezala Tesla Model 3, ki je s 55,9 odstotki izgubljene vrednosti najboljša ‘investicija’ med električnimi avtomobili. Kljub temu še vedno precej zaostaja za povprečjem na trgu, to je v letu 2024 znašalo 45,6 odstotkov.
Med najboljšimi prevladuje Porsche
Le leto prej je bil povprečen padec vrednosti v prvih petih letih ocenjen na 38,8 odstotkov. Takšna sprememba odraža posledice stabilizacije trga in povpraševanja po rabljenih avtomobilih po pandemiji. Kako pa kaže na uspešnem delu lestvice? Na prvem mestu kraljuje Porsche 911, ki edini izgubi manj kot 20 odstotkov vrednosti v prvih petih letih. Tesno mu sledi še Porsche 718 Cayman, poltovornjak Toyota Tacoma pa na tretjem mestu že izgubi kar 26 odstotkov vrednosti.
Če uspešnost razdelimo na segmente so najslabši popolnoma električni avtomobili, sledijo jim SUV-ji, nadpovprečno se v Ameriki odrežejo le hibridi in poltovornjaki, oboji s približno 40 odstotno izgubo. Vredno je poudariti še, da so iz analize izvzeli tiste najredkejše in ekskluzivnejše modele, čigar vrednosti predstavljajo bolj anomalijo kot pravilo na trgu.